Rol

  • Anoniem

#205 Ik wil dit (denk ik) wel

Het rib uit mijn lijf doet pijn. Wat zijn studieboeken duur.  Ik houd mezelf voor dat het geoorloofd uitgegeven geld is. En ik wil toch verder in het leven? Iedereen zegt dat ik een goed stel hersens heb. Nou dan. Ik geef toe: de studiekeuze is wat snel en onbezonnen gemaakt. Ik weet dat ik het vorige week nog als niet bij me passend omschreef. De school is inderdaad wel een beetje lastig te bereiken. Kan ik wel mooi alvast studeren in de trein. En ja, ik heb een zeker psychiatrisch ziektebeeld, maar dit is echt geen impuls! Ja, ik wil dit wel. In de krochten van mijn lichaam rinkelen alarmbellen. Ze bellen op volle sterkte, maar ik sluit me ervoor af. In de verte hoor ik ze nog een beetje. Zeurend aanwezig, opdat je ze niet negeert. Toch is dat wat ik doe. Omdat ik niet wil weten dat ik weet dat wat ik wil misschien niet kan.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje!
Omdat ik niet wil weten dat ik weet dat wat ik wil misschien niet kan.
Herkenbaar ... en veranderbaar in; Omdat ik wil weten of ik dat kan waar ik nu van denk dat ik het misschien niet kan.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marieke, welkom. Je komt binnen met een twijfelgeval, denk ik... ;) Worden we bij tijd en wijle niet allemaal verscheurd door twijfel? Je laatste zin moest ik een paar keer hardop voor mezelf voorlezen. Ik denk dat ik hem nu snap. Ik ben benieuwd naar je volgende stukjes!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mariekje, bij ons zeggen ze: waar een wil is, is een weg. Elke willende stap brengt je ergens. Misschien niet meteen daar waar je verwacht of hoopt, maar zijn de onverwachte ontdekkingen/ ontmoetingen niet net de mooiste? Graag gelezen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend zeer kort verhaal dat vragen oproept en waarbij je na afloop als lezer blijft zitten met de twijfel: komt dit goed? Dit zou goed als begin van een verhaal kunnen werken.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mariekje, je zet een beeld neer, dat voor mijzelf heel herkenbaar is. Ik vind je manier waarop je de situatie betreft, erg invoelbaar. :thumbsup: Groet Connie