Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#202 Ontpoppen

Ontpoppen Alleen als ik mijn ogen dichtdoe, lijk ik te kunnen kijken. Dan buitelen de beelden in een volstrekt onlogische volgorde en tegen alle natuurwetten in langs me heen. Als ik ze open verdwaal ik doodstil liggend in het duister, waar diepte oneindig en tegelijkertijd angstaanjagend nabij lijkt. Ik hoor hoe het bloed door mijn oren suist. Hoe het bonzen van mijn hart zich naar een geruststellend geluid vertaalt, als bewijs van mijn leven. De tijd meet ik af aan het water en het voedsel dat in een ijzeren regelmaat beschikbaar wordt gesteld via de sonde in mijn buik. Mijn hongergevoel is een klok zonder anker in het verleden. Het is lastig om het slapen van het waken te onderscheiden. Ik dwing me tot het oplossen van schaakstellingen, die ik opzet vanuit mijn geheugen en houd mezelf voor dat ik dan wakker ben. Inmiddels ben ik gewend geraakt aan het vocht dat zich ter hoogte van mijn kruis verzamelt. Het infuus dat in mijn lies aangebracht is moet losgeraakt zijn. Zo raakte ik uit mijn coma. Ik weet niet hoelang ik al onderweg ben. Hoelang ik nog te gaan heb. Straks zal ik landen op mijn nieuwe thuisplaneet en vanuit een automatische procedure bevrijd worden uit deze cocon.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt wel alsof je deze situatie zelf ooit eens ervaren hebt zo beangstigend realistisch komt dit bij me over. Niet kunnen zien wat er met je gebeurd maar het hele proces langzaam moeten doormaken en maar afwachten hoe, of en wanneer. Het suizende bloed in je oren, een teken dat je (nog) leeft. Maar hoe lang nog. Brr. Ik weet dat emoties niet onder zintuigen vallen, maar dit stukje zal bij menig mens bepaalde emoties -angst?- oproepen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke: ik ben 'ervaringsdeskundige', terug van weggeweest, weet hoe het is, je hebt het heel goed beschreven, al laat je de emoties en belevingen meer zwalken dan ik ze zou opschrijven mooie bijdrage

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hmmm. Ik vrees dat mijn bedoeling anders opgevat wordt. ;-) Er zitten inderdaad elementen in die ik aan de waarheid heb onttrokken. Ik weet wat van (peg)sondes, infusen en in slaap houden. Alleen dat is niet de strekking van het verhaal, die zit besloten in de laatste alinea.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, wat een verstikkend verhaal, benauwd, beperkt en zonder enig besef van dag of nacht. Dit heb je heel indrukwekkend neergezet! Ik hoop dat de hp snel op een hele mooie planeet mag ontpoppen!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sterk geschreven, Hadeke. Ik hoop dat je wordt bevrijd uit je cocon voordat je op een nieuwe planeet belandt. Misschien is het daar erger.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ... niet te geloven. Ik dacht eerst dat ik me vereenzelvigen kon met een pop in een cocon. Al snel werd het anders. De strekking in de laatste alinea, schrijf je. # 4 . Goed om daar over na te denken ... dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi futuristisch verhaal. Geen commentaar op de inhoud. Je schrijft heel beeldend. Zelfs bij dat losgeschoten infuus schoot er een 'getver' door mijn hoofd.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hadeke, je beelden zijn sterk en soms lijken ze ook tegenstrijdig, dat draagt bij aan het mysterieuze. Eens met Tja; blijf vooral op onze planeet, ik wil je graag nog vaker kunnen lezen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ... doel je in die bewuste laatste alinea op de onderwereld? Of ben ik helemaal verdwaald, dat zou best eens kunnen met dit weer, mijn computer had er ook last van.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor alle opmerkingen. Ik denk dat 'ik' inderdaad maar op planeet aarde blijf. ;-) Uitleg geven aan een verhaal (of gedicht) is riskant, want daarmee haal je soms ook de mooie onbedoelde invullingen van andere lezers weg. Maar goed: Mijn insteek was een meerjaarse reis naar een andere planeet, die alleen te ondernemen is als de reizigers in een coma gehouden worden, opgesloten in een (metalen) cocon. De hoofdpersoon ontwaakt voortijdig uit die coma. Vanzelfsprekend 'speel' ik wel met cocon en tot bloei komen, waardoor iedere lezer vooral ook zijn/ haar eigen invulling mag geven.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke: waar je ook bent, hier of daar, het leven wordt geleefd en daar schrijf jij over, net als wij, blijf mij verrassen met je fantasieën