Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #201 - Vermist

13 juli 2018 - 16:13
Terwijl ik op de bus wacht bekijk ik de 'Vermist' poster die er hangt. De haartjes op mijn armen komen overeind. 'Dit is griezelig. Ik staar naar mijn foto op de affiche, dit kan niet waar zijn.' Ik kijk snel om me heen om te zien of iemand me heeft herkend en wandel zo onopvallend mogelijk weg van het bushok, helemaal van streek. Even verder hangt er nog één, op een zuil. Ik loop verder en kom mezelf op verschillende posters tegen. Op een stil plekje blijf ik voor de poster staan en bekijk hem nauwkeurig. Het is mijn gezicht met een ietsje andere haarsnit en een andere naam. De blouse op de foto heb ik nooit gehad. Ik maak een foto van het geheel en ga naar huis. "Mam, moet je zien wat ik tegenkwam." Ze zit in gedachten verzonken aan tafel. "Mam, kijk! Mijn foto staat op 'Vermist' posters. Ze hangen overal uit in de stad. Dit is toch niet mogelijk!" Ze zucht. "Dit ben jij niet." "Wat?" "Het is je tweeling zusje." "Heb ik een zus?" "Ja, jij en je zusje werden naar een weeshuis gebracht voor adoptie. Je zusje was reeds bij een gezin ondergebracht. Gisterenmorgen hebben we van de adoptiedienst een telefoontje gekregen. Je zusje is vier dagen geleden naar school vertrokken en sindsdien niet meer gezien. Ze zoeken haar overal. Haar ouders dachten dat ze misschien op zoek was naar jou. Veertien dagen geleden vertelden ze haar dat ze nog een zusje heeft. Ze wilde je heel graag opzoeken." "Heeft ze ons adres? Hoe kan ze ons anders opzoeken? ..en waarom hebben jullie nooit verteld dat ik hier ergens een zus heb?" "We wisten niet waar ze woont en de adoptiedienst geeft die informatie niet door, ter bescherming van de wet op privacy."

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 juli 2018 - 11:10
Patricia: originele insteek je leidt me geleidelijk naar de ontknoping, die vind ik een beetje lauw, van een dergelijke confrontatie had ik meer verbaal geweld verwacht van moeder en dochter, geen verwijt alleen een vraag, zoals Heeft ze ons adres, het doet haar schijnbaar niet veel, en dat kan natuurlijk ook geen sorry kortom: kan sterker