Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #201 - Vermist

Trrrrringggg.... de wekker loopt vanmorgen een half uur eerder af dan normaal. Ik moet immers op tijd bij de dokter zijn voor controle van mijn voet. Vorige week heb ik namelijk een ernstige bacteriële infectie opgelopen met medicijnen en een antibioticakuur tot gevolg. Slaapdronken en op de automatische piloot werk ik mijn gebruikelijke ochtendrituelen af. Zonder erbij na te denken douche ik me, kleed me aan en eet mijn ontbijt. Het valt niet mee om goed te landen op aarde na het uitbundige feest van gisteren waarbij zoals gewoonlijk veel te veel werd gedronken. Doorgaan nu, anders kom ik alsnog te laat. Ik spring op de fiets en neem de kortste route die nog altijd twintig minuten duurt. Vreemd, onderweg zie ik een pamflet met mijn gezicht erop, en verderop nog een en nog een en daarboven met grote letters ‘VERMIST’. Droom ik nog of is het de drank van gisteren die door lijkt te werken? Moet ik nu op zoek gaan naar mezelf? Ik stap af om te lezen wat er verder op het pamflet staat. De gegevens kloppen wel: grijs haar, blauwgroene ogen, lengte een meter tweeënzeventig. Er wordt zelfs een beloning uitgeloofd voor de gouden tip. Tienduizend euro heeft mijn familie er voor over om me terug te vinden. Dat is de moeite van het zoeken wel waard. Maar hoe komt het dat ik vermist ben? Hierover nadenkend fiets ik door en ben ik op het nippertje op tijd voor de afspraak bij de dokter. Ik vraag hem verbijsterd of hij mij kan zien, of dat ik daadwerkelijk besta. Hij kijkt me lachend aan en controleert de medicijnen. De hallucinerende bijwerkingen in combinatie met het overmatig drankgebruik brengen licht in de duisternis. Moest ik me daar nu zo druk over maken?

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ans: leuke oplossing, had ik niet verwacht, terwijl die afspraak met de dokter toch een aanwijzing was ... bij nogmaals lezen kom ik tegen: immers suggereert verwijzing naar eerder verstrekte informatie, zou ik schrappen infectie opgelopen met medicijnen - verwarrend, plaats een komma na opgelopen Slaapdronken schrappen - op de automatische piloot is voldoende gebruikelijke ochtendrituelen - rituelen zijn al gebruikelijk zonder erbij na te denken - dat weten we al, de automatische piloot weet je nog uitbundig feest. de rest snapt de lezer ook wel, te veel gedronken komt aan het slot alsnog schrappen - ik kan geen reden ontdekken om te laat te komen de duur van de kortste route is irrelevant, schrappen dan kom je directer bij de posters je begrijpt het wel: schrappen maakt het sterker, focus op je verhaal, doseer de informatie veel succes, elk volgende stuk is beter

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Peter, Wat ben ik ongelooflijk blij met jouw reactie. Het is de eerste keer dat ik iets instuur en ik vond het nogal eng. Maar ik ben het op alle punten die je aankaart eens. Ik ga het stuk nog eens kritisch nalopen en herschrijven en neem jouw commentaar zeker ter harte. Dank je wel!!!!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi. Ik vind dit lang zo gek nog niet. Ja, er staat veel overbodige informatie, maar de verhaallijn zit goed in elkaar en maakt dat je wil doorlezen. Daarnaast gebruik je een prettige afwisseling van lange en korte zinnen die de lezer als vanzelf meeneemt naar het einde. En dat zijn dingen die veel moeilijker aan te leren zijn dan het schrappen van wat verkeerde woorden. :)

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je geweldige compliment Meiga! Fijn dat verhaal de behoefte oproept om door te lezen. Dat is natuurlijk ook de bedoeling. Maar het schrappen is toch wel iets dat voor verbetering vatbaar is, dus daar ga ik aan werken. Nogmaals bedankt!