Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#202 Over!

Mijn ogen wijd opengesperd of gesloten, het maakt niet uit. Is het inktzwart wat ik zie, bloedrood of vaalgrijs? Ik zie geen verschil. Maar het boeit me ook niet. Ik zie toch niets, helemaal niets. De stilte van de geluidloze schreeuw, ik hoor hem niet. Zoals ik ook niets voel. Geen kou of warmte, geen kippenvel. Noch het tedere strelen van haar vingertoppen, de sensatie van de aanraking van haar lippen. Ik voel ze niet meer, ook niet in mijn herinnering. Ook het tintelen van gezamenlijk liefdeszweet op onze huid is over. Vervlogen is tevens de geur van uitgedoofde waxinekaarsen om ons bed. Vreugdeloos, maar ook pijnloos. Zelfs het snijden door mijn ziel raakt me niet meer. Ik zeg tegen mezelf dat het nu mooi is geweest. Ja, ze is weg. Nou en? Gebeurt wel vaker. Gaan mensen heus niet dood aan. Schop onder m’n eigen kont, klaar. Zo. Morgen weer een dag.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, je hp sluit zich helemaal af voor elk gevoel. Mooi hoe je dat omschrijft en mooi hoe je, juist door dat afsluiten het verdriet en de kwetsbaarheid van hem laat zien.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik moest glimlachen om die laatste zinnen Ton, maar wat zou ik je HP graag even willen vasthouden en vertellen dat tranen emotionele gifstoffen kunnen afvoeren. Je ziet, ik zat er helemaal in. Mooi verhaal!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ik vind het prachtig. De laatste zin en de alinea daarvoor zijn geschreven in een andere stijl. Doe je dat bewust? Het haalde mij uit de muziek die je daarvoor maakte.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton: weer mooie slimme zinnen de stijlwijziging maakt bewuste indruk, je zegt: genoeg, ik roep mezelf tot de orde

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi. Alles al het ware neergezet in overdrachtelijk zin. Goed gedaan. Doet me denken aan Marco Borsato: Heel even slikken en weer doorgaan. Heel even woelen en gewoon weer opstaan. Het deed me weinig. (als je het over muziek en ritme in de tekst hebt …)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allen, hartelijk dank voor jullie fijne reacties en complimenten. Ter toelichting; de opdracht was iets in het pikkedonker te laten plaatsvinden, ik heb dat in overdrachtelijke zin opgevat. En wel nadat ik op teletekst iets over het weer las; 'Onder invloed van een depressie...' HP maakt nadat zijn lief is vertrokken een periode van diepe ellende mee, zwelgt daar een poosje in en - inderdaad zoals Peter opmerkt - roept zichzelf dan tot de orde. Misschien zouden sommigen zeggen dat hij zich daarmee een echte vent toont, maar dat is aan de lezer. De titel is daarmee ook dubbelzinnig; zijn relatie is over en hij vindt dat het nu ook maar eens over en uit moet zijn met zijn ellende. @ Chantal; ik beoogde HP niet zich te laten afsluiten voor elk gevoel, maar een periode met een overdaad aan zich-ellendig-voelen te laten afsluiten. @ Mechtilde; ik stuur hem langs, deze kans wil hij zich niet laten ontnemen, schat ik zo in. :p @ Meiga; dan vraag ik hem om na Mechtilde ook jou even te bezoeken... ;) @ Stella; ja. Maar Rock&Roll is ook muziek! @ Peter; fijn dat jij dat er inderdaad ook zo uithaalt.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Janko, terwijl ik bezig was met mijn reactie op de anderen (en ondertussen even een biertje erbij haalde...) schreef jij ook je reactie. Hartelijk dank voor je compliment, en wat fijn dat jij het overdrachtelijke opmerkte. En grappig dat ook jij er een muzikale associatie bij hebt. :)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Ton, wat een mooie beschrijving geef je van een verdrietige en pijnlijke ervaring. Mij staat de ommekeer ook erg aan: jouw HP heeft duidelijk veerkracht. Knap gedaan :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie beeldspraak zit hier in. (de geluidloze schreeuw en het snijden door de ziel, dat je niet meer raakt/ voelt) Haast een non-zintuiglijke beleving je verhaal. Jij schakelt alle prikkelingen juist uit. Knap. Ik denk, dat deze lamme aanhoudende hitte een flinke rol gespeeld heeft bij het schrijven van je verhaal. Of was het de 13e niet heet. Ik weet niet meer. Vast wel vrees ik.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, hartelijk dank voor je reactie. Ik krijg het er warm van. Nou ja, bij wijze van spreken; met deze temperaturen zit ik al te puffen ... :D

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edith, hartelijk dank voor je complimenten! Eerlijk gezegd; de warmte was er gewoon, slechts een deel van het weerbericht deed bij mij een lampje branden (zie #9). En daarna was het weer zweten en puffen achter mijn toetsenbord, zoals gewoonlijk bij het schrijven ... :D