Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#202 - Zintuigen - BOOMING

BOOMING Alleen mijn hartslag en mijn ademhaling word ik gewaar. Ondanks het donker sluit ik mijn ogen en nestel me in de kromming van twee beschermende armen. Mijn rug en hoofd tegen de rustig ademende borstkas. Rechts van me weet ik het eenvoudige bedieningspaneel. Een knop voor het zingen van de walvis. Een knop voor positieve affirmaties. Een knop voor kalmerende geuren. En een knop voor ritmisch slagwerk dat kan aanzwellen tot je weer geaard ben. Er is veel gebeurd sinds ik stilte ging verkopen. De wereld is erdoor veranderd en ‘The silent treatment’ heeft een andere betekenis gekregen. Toen ik nog bij de bank werkte troffen we elkaar pas tegen achten thuis, dronken een glas wijn en belden een bezorglijn. Voor het doornemen van de dag waren we vaak te moe. Nu lijkt het alsof we een wedstrijdje doen wie het eerst thuis is. Meestal laat ik hem trouwens winnen. Het is gewoon té leuk om hem luchtdrummend uit dit ei te zien stappen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, Creatief verhaal! deze zin klopt niet: 'Er is veel gebeurd sinds ik stilte gingen verkopen.' - we stilte gingen, of: ik stilte ging

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, origineel! Ik wil ook wel een keer zo'n ei proberen en dan bedoel ik niet die man :-) Wat ik me wel afvraag is of de HP letterlijk denkt ' word ik gewaar'.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mechtilde, Creatief verhaal! deze zin klopt niet: 'Er is veel gebeurd sinds ik stilte gingen verkopen.' - we stilte gingen, of: ik stilte ging
Oeps, vergeten te veranderen... nog even doen. Fijn om van jou zo'n compliment te krijgen Jan P.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja, origineel! Ik wil ook wel een keer zo'n ei proberen en dan bedoel ik niet die man :-) Wat ik me wel afvraag is of de HP letterlijk denkt ' word ik gewaar'.
Dankjewel Karinska. Na zo'n mooi compliment mag jij ook wel een keer in mijn eitje :) :nod: Dat gewaarworden gebeurt als je doodstil zit. Je voelt het en je hoort het, die twee heb ik samengevat in 'word ik gewaar.' Maar dan moet het ook echt doodstil zijn.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Mechtilde. Goed gevonden. Ik kies voor het zingen van de walvis. Wanneer kan je mijn ei leveren?
Haha, ik geloof dat ik een gat in de markt heb gevonden. Tik een eitje krijgt nu ook een andere betekenis. Lekker stilzitten en mediteren is ook al fijn, met de zingende walvis op de achtergrond. Bijzonder geluid, ik denk dat er op YouTube wel iets te vinden is. Dankjewel voor je fijne reactie.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Ton, @ John Doe, @Levina, @Edwin bedankt voor jullie fijne reactie. Ik heb het met groot plezier geschreven.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde: je doet me denken aan de blikjes zeelucht die je in Zeeland echt kunt kopen. Ik ben benieuwd waar jij je stilte opdoet, want er schijnen nog maar heel weinig stille plekken in ons land te zijn. Mooi dat jouw oplossing in een ei zit.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi. Voelen, horen. Ruiken zou nog kunnen. De geur van … De wereld is erdoor veranderd (punt) De volgende zin: "en in verschillende landen lopen nog aanvragen voor een licentie" mag er wat mij betreft wel uit. Past niet in de stijl en de toon. Iets te zakelijk. Ik denk dat je graag duidelijk wilt maken dat het verkopen van stilte uniek is, maar dat is het al. Dat hoef je wat mij betreft niet uit te leggen op deze manier. Als je dat toch wilt: Er is veel gebeurd sinds ik als enige stilte mocht verkopen. Mooi verwoord. Prachtige slotzin ook.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Niet alleen heel mooi om te lezen, ook nog eens een goed ondernemersplan!
Dankjewel Stella. Er wordt gewerkt aan een prototype :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mechtilde: je doet me denken aan de blikjes zeelucht die je in Zeeland echt kunt kopen. Ik ben benieuwd waar jij je stilte opdoet, want er schijnen nog maar heel weinig stille plekken in ons land te zijn. Mooi dat jouw oplossing in een ei zit.
Ik woon in Zeeland Peter. De blikjes ken ik niet, daar ga ik eens naar op zoek. De stilte zit in jezelf. Maar ik vermoed dat het in een isoleercel ook heel stil is :nod:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi. Voelen, horen. Ruiken zou nog kunnen. De geur van … De wereld is erdoor veranderd (punt) De volgende zin: "en in verschillende landen lopen nog aanvragen voor een licentie" mag er wat mij betreft wel uit. Past niet in de stijl en de toon. Iets te zakelijk. Ik denk dat je graag duidelijk wilt maken dat het verkopen van stilte uniek is, maar dat is het al. Dat hoef je wat mij betreft niet uit te leggen op deze manier. Als je dat toch wilt: Er is veel gebeurd sinds ik als enige stilte mocht verkopen. Mooi verwoord. Prachtige slotzin ook.
Fijne feedback om mee aan de slag te gaan. Dankjewel coach!

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig en verrassend verhaal Mechtilde. Het is geweldig om de verschillende invalshoeken van iedereen te lezen. Dank je wel!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een prachtig en verrassend verhaal Mechtilde. Het is geweldig om de verschillende invalshoeken van iedereen te lezen. Dank je wel!
Dankjewel voor het mooie compliment!