Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#201 Blanco

‘Hallo, mag ik ook brood? Ik wil een half wit oké? Daar doe ik de hele week mee. Ik hoef geen gebak of croissantjes want er komt toch nooit iemand langs.’ De bakker negeert me. ‘Zegt u het maar’, zegt hij tegen de naar zweet stinkende Pool achter me. Ik sla de chocoladepaashaas van de toonbank en been naar de Aldi. Daar sta ik, met mijn halfje wit en treetje Schultenbrau bij de kassa. De caissière lijkt dwars door me heen te kijken. Ik bloos en stamel een groet. Ze schuift mijn boodschappen opzij en helpt de volgende klant. Mijn maag knort zo hard dat de rekken River frisdrank trillen. Ik bel mijn moeder, misschien kan ik bij haar iets eten. Ze neemt niet op. Ik bel aan bij de buurvrouw, die doet niet open. Ten einde raad bel ik mijn ex. Ze is opzoek naar zichzelf, al jaren. In het begin betrok ze mij bij die zoektocht. ‘Het is van wezenlijk belang voor onze relatie om dicht bij jezelf te blijven’ zei ze. ‘Wie ben je nu eigenlijk écht? Wat is de diepste motivatie van de existentiële jij? Ga met me mee, open je chakra en vind de essentie.’ Ze mediteerde dagelijks, op zolder, met haar ogen dicht. Dat trok ik niet. Ook zij neemt niet op. In de keukenkast ligt een stapel printpapier. Met een beetje garam masala is dat best lekker. Na dertien velletjes en een paar slokken toner om ze weg te spoelen neem ik een besluit. Ik leg mijn hoofd op de glasplaat van de printer en druk op de knop ‘kopiëren’. Het velletje dat uit de lade komt bevat geen afbeelding. Zo maak ik er 99. Met de hand schrijf ik erop: ‘Vermist’. De resterende shotjes toner drink ik op voordat ik de stad inga om de pamfletten op te hangen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, wat lekker bizar! Witte velletjes i.p.v. witte sneetjes. Mooi gevonden, sterk de stemming uitgewerkt. Ik heb genoten. Ik neem nu ook een slok op jouw gezondheid en die van jouw HP, maar als je het niet erg vindt, houd ik het bij een biertje; ik denk dat ik het verkeerde merk toner heb, het is niet te zuipen! :puke: :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ton Badhemd: Wat mij betreft heb jij helemaal gelijk, met bier kun je toch niet printen dus kun je het maar beter opdrinken. Saillant detail deze ochtend: Ik wilde een B&B reserveren via AirB&B. Tot vijf keer toe kreeg ik de melding dat er een probleem is met de foto van mijn legitimatiebewijs. Ik nam een slok toner en gaf het op. Ik slaap wel in het luchtledige.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, ik lig in een deuk! En toch heb ik medelijden met de hp. Hij had best een tosti bij me mogen eten :). Heerlijk die losgeslagen fantasie!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Levina: Dank je wel voor je reactie. @ Chantal: Een tosti, dat zou hij wel lekker vinden denk ik. Dank je voor het genieten.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed verhaal(d). Bij het eind heb ik wat gemengde gevoelens, vanuit humoristisch oogpunt vind ik het heel geslaagd, maar daardoor beklijfd het ook minder. Daarvoor zit je nog dicht op de realiteit, die aan alle kanten schrijnt: Stel je voor dat niemand je waarneemt. Dat vind ik een heel beklemmende gedachte. Door het eten van het printpapier en het drinken van de toner, morrel je aan die realiteit. Als je dat weglaat en de lege kopieën wel handhaaft blijft het beklemmende goed overeind staan, maar boet je wel in op de hilarische absurditeit. Nu ja, je snapt vast wat ik bedoel. Keuzes, keuzes. :-)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal(d). Bij het eind heb ik wat gemengde gevoelens, vanuit humoristisch oogpunt vind ik het heel geslaagd, maar daardoor beklijfd het ook minder. Daarvoor zit je nog dicht op de realiteit, die aan alle kanten schrijnt: Stel je voor dat niemand je waarneemt. Dat vind ik een heel beklemmende gedachte. Door het eten van het printpapier en het drinken van de toner, morrel je aan die realiteit. Als je dat weglaat en de lege kopieën wel handhaaft blijft het beklemmende goed overeind staan, maar boet je wel in op de hilarische absurditeit. Nu ja, je snapt vast wat ik bedoel. Keuzes, keuzes. :-)
Je legt de vinger op de 'zere' plek. Het valt me vaak lastig om helemaal serieus te blijven als ik schrijf. Een goede balans vinden is de kunst. 300 Woorden zijn misschien wat weinig om dit goed te kunnen combineren. Ik sla deze waardevolle feedback op Hadeke.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella: beregoed verhaal ik probeer me voor te stellen hoe kopieerpapier verfrommelt in mijn mond
Terwijl ik het schreef voelde ik de scherpe randjes van het papier in mijn lippen snijden. Don't try this at home!

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
En door de vakantie lees ik dit nu pas. Ik heb de opdracht erachter nu ook gelezen en ik vind het knap hoe je die naar je eigen hand weet te zetten. Elders las ik 'm al eerder en kreeg een brede smile op mijn gezicht die er niet meer afging. Getver die toner, ik kon 'm bijna proeven. Jak!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En door de vakantie lees ik dit nu pas. Ik heb de opdracht erachter nu ook gelezen en ik vind het knap hoe je die naar je eigen hand weet te zetten. Elders las ik 'm al eerder en kreeg een brede smile op mijn gezicht die er niet meer afging. Getver die toner, ik kon 'm bijna proeven. Jak!
Mij ontgaan ook te veel stukjes naar mijn zin. Er zitten te weinig seconden in een minuut, te weinig minuten in een uur, te weinig uren in een nacht ... Erg leuk dat je hier nog reageerde Mechtilde.