Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#201 Ondergedoken

Onder de Magere brug bij Carré huist een baardaap met een krat lege bierflesjes. Ik ga een paar meter bij hem vandaan zitten. Nog geen uur later komt er een of andere welzijnsvogel kijken of zij iets voor ons kan betekenen. Terwijl ze met die smerige dronkaard praat klim ik aan de andere kant omhoog. Haar hulp zou daklozenregistratie betekenen en dat moet ik niet hebben. De klok van de Westertoren heeft al drie uur geslagen als ik doodmoe op een bouwplaats aftaai. Hier kan ik tot maandagochtend blijven. Zaterdagmorgen neem ik de pont naar Noord, waar ze me niet kennen. Bij Deen drink ik twee bekertjes gratis koffie en eet twee croissants. Als ik langs de kassa loop zeg ik dat ik mijn portemonnee ben vergeten. In het kantoor wordt schoongemaakt, klein kunstje om ongezien naar binnen te gaan in de computerruimte. Als ik alles heb gewist wat mij met de voetbal goksite verbindt druk ik op bewaren en backuppen. Next is de hypotheekbank. Carlo moet mij daarbij helpen. Hij hoeft alleen maar in het formulier Financieel advies 'toegewezen' in 'afgewezen' te veranderen, dan ben ik daar vanaf. Bij Carlo’s huis kijk ik opeens in een papieren spiegel, mijn smoel is overal opgeplakt: VERMIST Man 43 jaar, slank, ca. 1,75, marineblauw regenjack, witblauwe gymschoenen, mogelijk verward en suïcidaal. Jezus, wie heeft me dat zo gauw geflikt? Triiing! Shit, mijn vriendin Kiri. “Waar ben jij in godsnaam mee bezig? Als je nou toch wil onderduiken zet dan je telefoon uit. Met gps zie ik precies waar je allemaal geweest bent. Je staat nu bij Carlo. Zeker om de hypotheek te hacken. Luister: kom naar huis, dan maken we het samen in orde. NU!” Wat ben je toch een oetlul, zeg ik tegen de poster.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: bedankt voor het snelle lezen. Ik zeg nog even niks over de pointe waar jij naar op zoek was. Misschien was er wel geen? :)

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Crimineel in de dop, wat voor financieel advies? Op mijn werk kom je niet zo maar binnen, zelfs niet als ze aan het schoonmaken zijn. Leuk stukje, Peter.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
John: ik heb onlangs mijn hypotheek vernieuwd en kwam toen tegen dat een of andere afdeling van de bank de aanvraag moest accorderen vanuit financieel oogpunt, vandaar. Ik had even nodig dat HP op simpele wijze de sporen verwijderde van zijn gokhistorie, in crimeseries doen ze het vaak voorkomen of een smoes al werkt door de goedgelovigheid van het personeel. Bedankt voor het lezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, eigenlijk een liefdesverhaal; HP moet die Kiri koesteren! Inderdaad een oetlul! Leuke insteek met bijzondere elementen die het geheel levensecht maken, zoals de daklozenregistratie door 'een of andere welzijnsvogel' (overigens prachtige typering!) en gratis koffie bij Deen. Leest lekker weg, mijn aandacht werd goed vastgehouden! Kleine suggesties; daklozenregistratie 1 woord en 'toegewezen' en 'afgewezen' tussen aanhalingstekens.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton: bedankt voor het lezen daklozenregistratie moet vlg computer twee woorden, ik plak ze weer stevig vast ik wilde toegewezen en afgewezen cursiveren maar wist niet hoe, aanhalingstekens doe ik bedankt

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga zitten twijfelen. Ben ik een oetlul of ben je een oetlul. Ergens is het wel aardig dat de verteller zich nog steeds van zijn fout probeert te distantiëren. Het lijkt een wat kort tijdsbestek om direct een soort halve dakloze te zijn, maar dat is, zoals men zegt, een zeurtje.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma: ik wil best even doorzeuren vind je niet dat de reactie van de vriendin bevestigt dat de HP een onzekere voorgeschiedenis heeft? hij heeft met gokschulden te maken en heeft kennelijk een verkeerde beslissing genomen met een hypotheek hij heeft al eerder een alternatieve weg gezocht, wil korte tijd onder de radar zijn problemen oplossen en schuwt niet het tijdelijke verblijf in primitieve omstandigheden zijn vriendin heeft hem al eens geholpen en zal dat opnieuw doen, dat hij toch probeert het alleen te doen siert hem maar tegelijk weet hij dat hij dat niet kan, hij noemt zich dan ook een oetlul het is zeker een liefdesgeschiedenis, want een verstandige meid zoekt een zekere toekomst, desondanks ziet zij kennelijk potentieel hoewel dit verhaal niet autobiografisch is, want ik hoefde nooit op straat te slapen, was ik geen ideale schoonzoon (in romans blijken die soms minder ideaal dan gedacht)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Peter, Voor de tweede keer gelezen en zeker met je aanwijzingen kan ik me nu helemaal inleven. Ik raakte bijna weer in de war van hetzelfde. De man is op de vlucht, heeft toch een kantoor, waar hij op zaterdag in kan. Dat kan natuurlijk. Ik dacht dat hij daarna naar de hypotheekbank ging, maar hij gaat naar Carlo's huis. Tegenwoordig is alles 24/7, maar hypotheekbanken zijn meestal dicht op zaterdag. Dat had zijn geliefde Kiri al in de smiezen en had al posters daar opgehangen. Zij helpt hem weer uit de brand. Volgens mij is het ook je in : "Wat ben ik toch een oetlul', zeg ik tegen de poster. En ook met aanhalingstekens.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: fijn dat je terugkomt ik is veranderd in je, dank je het spannende van dit forum vind ik: ik heb een totaalbeeld van de personages, weet alles, dan ga ik de informatie spreiden en laat de lezer raden, na slechts enkele minuten tot uren krijg ik terug of dat gelukt is - zalig

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: fijn dat je terugkomt ik is veranderd in je, dank je het spannende van dit forum vind ik: ik heb een totaalbeeld van de personages, weet alles, dan ga ik de informatie spreiden en laat de lezer raden, na slechts enkele minuten tot uren krijg ik terug of dat gelukt is - zalig
Beloofd is beloofd, Peter. Overigens lees ik vaker stukjes twee keer. Helemaal met je eens dat het fantastisch is om hier met elkaar over schrijfsels van mening te mogen verschillen. Leerzaam en net wat je zegt, zalig. Niet om te zeuren, hoor; voor mijn beeldvorming. Hoort de laatste zin nu wel of niet tussen aanhalingstekens? Of valt dit onder denken?

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: laatste zin valt onder denken, of zie je mij in het openbaar tegen de poster praten?
Zou niet durven, Peter. Weet dat ik wel tegen van alles en nog wat praat. Zelfs tegen mezelf in de spiegel bij het opstaan. Misschien zal ik daar een keertje een stukje over schrijven, ha ha.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina: mijn jongste zoon kreeg van ons na zijn scheiding een poesje, negen jaar later overleed dat, en wat hoorden wij enkele weken later: 'Ik praat niet meer in huis, kan m'n verhaal niet meer kwijt'. We zijn op zoek naar een nieuwe poes, maar het moet wel klikken.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter. Heerlijk en -mag ik het zeggen?- zo Nederlands. Ik word er nieuwsgierig van, wil al helemaal gaan opzoeken wat de Magere brug is, of Deen. Aftaaien vind ik een geweldig leuk woord, dat kende ik nog niet, net als welzijnsvogel. De doortastende vriendin (hp mag zich gelukkig prijzen) is heel goed getypeerd. Even over de poes: heb je er al eens aan gedacht om in het asiel te gaan kijken? Ik heb zelf zes katten (wij hebben een boerderij en dan zijn wat actieve muizenvangers geen overbodige luxe), waarvan twee uit het dierenasiel, en het zijn zulke lieverds.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Melga: wij hebben ook een boerderij en van de vele katten is er nog een over, daar moeten sowieso twee jongere bij, dan kan die ouwe ze een voor een de wei mee innemen. Asyl is een optie. De Magere brug is een ouderwetse ophaalbrug over de rivier de Amstel, Carré is een beroemd theater, en Deen is een supermarktketen van de familie Deen. Ja, aftaaien vind ik ook leuk, scheepsterm. Welzijnsvogel rolde zomaar uit mijn toetsenbord, ook leuk. Bedankt voor je fijne reactie. Meet the Dutch maar kijk thuis naar het voetbal.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar gaat dit heen? dacht ik nieuwsgierig. De scene met de telefoon vind ik geweldig. Wat mij betreft zou het verhaal helemaal perfect zijn als het daar stopt.