Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 200 - Sterke mannen

Wekelijkse schrijfopdracht # 200 – Sterke mannen Ja pa, zo’n man zou ik willen zijn handen uit de mouwen met architect en bouwvakman aan stadsvernieuwing bouwen Pa, ontwerpbrein kan niet zonder uitvoerbrein jij met jouw talenten – ik met de mijne staan we sterk - kunnen zo aan het werk Pa, Ideeën volop kijk maar op tv hopen puin in overvloed alleen - zeg nou niet nee!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben elkaar nodig om er iets moois van te maken. Mooi dat je dit als onderwerp voor je gedicht hebt gekozen. Die laatste zin geeft goed de verhouding tussen vader en zoon (of dochter) weer.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn en mooi gedicht met een duidelijke boodschap, Riny. Wat ik ook prettig vind is je woordkeuze en stijl. Niet één van 'kijk mij eens een uitgebreide vocabulaire hebben.' Daar houd ik van :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
vader en zoon(?), meester en gezel die redden het wel mooi zoals je de zoon de vader laat motiveren
Dag Peter, ... ja, maar ik hoop niet alleen vader en zoon. Ik kan nog wel eens een idealist zijn.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer duidelijk verwoord, Riny. Prettig om te lezen.
Hallo Tja, ... fijn dat je dit prettig vond lezen. Het was een fijn gegeven om over na te denken ...

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, vader en zoon aan het woord. Wat mij betreft mag Pa er in het derde vers ook nog bij worden vermeld.
Levina, ... dankjewel, ik heb Pa ook bij het derde vers betrokken. Ik wilde daar mee al iets verder en weider rijken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben elkaar nodig om er iets moois van te maken. Mooi dat je dit als onderwerp voor je gedicht hebt gekozen. Die laatste zin geeft goed de verhouding tussen vader en zoon (of dochter) weer.
Hallo Chantal, ... ja, ik wilde ook aangeven wat samenwerken vermag en daarbij ook, dat dat zo broodnodig is.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn en mooi gedicht met een duidelijke boodschap, Riny. Wat ik ook prettig vind is je woordkeuze en stijl. Niet één van 'kijk mij eens een uitgebreide vocabulaire hebben.' Daar houd ik van :nod:
Hi Karinska, ... je laat me blozen, wat een complimenten. Fijn dat mijn idee overkwam. Mijn moeder zei vroeger: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is."

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Duidelijke taal Riny; ieder zijn eigen talent. Het kind is de wijste. Nu de erkenning (van pa) nog. :{}
Elyse, ... dankjewel. Ik heb deze opdracht ook heel ruim willen zien. "Het" ligt nog steeds in't zicht. Ben ook blij met jouw reactie :{}

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Riny, ik vind de nuance mooi in je gedicht: de ik-persoon denkt duidelijk anders dan de vader, maar wil graag samenwerken. Ervoor zorgen dat beide mensen tot hun recht komen. Het gedicht beginnen met 'Ja pa' vind ik een goede vondst, het trekt je meteen het gedicht in. Mocht je nog willen schaven: ik vind de eerste strofe ritmisch heel sterk lopen, misschien kan je dat ook in de andere strofes voor elkaar krijgen? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Greetje, ... ik ben aan het schaven gegaan. Vind je het nu beter? Tweede versie Ja pa, zo’n man zou ik willen zijn handen uit de mouwen met architect en bouwvakman aan stadsvernieuwing bouwen Pa, ontwerpen kan niet zonder uitvoeren jij met jouw talent – ik met het mijne samen sterk direct aan het werk Pa, Ideeën genoeg op tv puinhopen in overvloed alleen - zeg nou niet nee!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals je "pa" erbij betrekt is haast ontroerend. Vraag me alleen af of de gemiddelde jongere van nu zich nog wel wat aantrekt van de mening van Pa? 18 is volwassen voor de wet. Ik geef trouwens wel de voorkeur aan de pa-zoon verhouding die jij hier schetst! Mooie opbouw ook.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Edith, ... weet je, ik zag het opbouwen in de laatste strofe als een gegeven om samen te werken aan het vernieuwen van de landen die zo door oorlogen getroffen zijn. Maar eerst moeten die godsdiensten tot rust zijn gekomen. Ik ben echter bang dat dat een utopie is. Ik ben blij met je reactie.