Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#200 De bouw

Was ik maar niet geslaagd dan voelde ik me minder opgejaagd Ik heb geen talent om door te leren dat kan mij niet deren mijn ouders echter wel die noemen mij een goedaardig gezwel Ze oefenen druk op me uit maar ik neem mijn eigen besluit Het liefst werk ik in de bouw daarvan krijg ik vast geen berouw Geen studieschuld en mijn zakken lekker gevuld (Sorry mensen, dichten is mijn zwakke kant)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, jouw luchtige stijl komt goed tot zijn recht in dit gedicht! Met een glimlach gelezen! Dat goedaardige gezwel: het zou je maar gezegd worden, maar in jouw tekst is het heel grappig! Heerlijk ook dat hp lekker zijn eigen weg kiest.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: ik was ook zo'n gezwel mijn ouders wisten het wel zetten mij uit huis eens in de 14 dagen een nachtje thuis voor zakgeld 10 cent zodat je weet wat je bent

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben geen fan van eindrijm maar in deze komt het helemaal tot zijn recht, bovendien je laat me lachen met ‘goedaardig gezwel’ heerlijk wat een vondst.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Tja, Oef, ouders die een kind een goedaardig gezwel noemen... heftig. Je laat in je gedicht je standpunt duidelijk zien, en ik vind de eerste regel mooi raadselachtig: de meeste mensen willen wel slagen, volgens mij. Je hebt het rijmschema volgehouden en je ook aan het aantal regels gehouden. Mocht je nog willen schaven, je kunt nog kijken naar het ritme in de zinnen, of dat overal zo loopt als je wilt. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben je gek, dichten ligt je juist heel goed. Dat blijkt. Die droge humor -goedaardig gezwel en dan het feit, dat anderen een studieschuld opbouwen >>hé opbouwen -past hier ook nog (tip) en de bouwvakker in tussentijd geld verdient en een hypotheek af sluit voor een huis, klust en verbouwt terwijl een ander nog niet eens het zicht op een baan heeft. Want zo gaat dat wel in praktijk.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik weet dat het ritme niet optimaal is, poëzie coach. Maar dit is wat aan mijn geest ontsproot.