Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 200 Trots tuig

Met een lach en een traan gaan we er tegenaan de werkpaarden die niemand ziet staan multicultureel functionerend als een geheel collegiaal soms wat banaal laag opgeleid tuig dat heeft lak aan die al die bureaucratische kak

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha! Leuk gevonden. Vooral werkpaarden en multifunctioneel-functionerend als een geheel vind ik sterk. In de laatste zin had het woordje die volgens mij ook lak aan bureaucratische kak. :)

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Richard, Je hebt de Poolse bouwvakkers beschreven met veel klankrijm waardoor het lekker klinkt. Het eind is een mooie uitsmijter, de bureaucratische kak. Die combinatie vind ik leuk, want kak is soms wat truttig en dat past goed bij de ambtenaar-regeltjes, vind ik. Mocht je nog willen schaven: ik heb het idee dat je van perspectief wisselt. Eerst is het 'we' en later praat je over de bouwvakkers alsof je er zelf niet bij hoort. En soms zijn de regels wat kort waardoor ik uit het ritme val als ik het hardop voorlees. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, dat heb je even gezegd. Nou is het soms wel wat moeilijk om bouwvakkers niet te zien staan, Ze zijn namelijk overal bezig met bouwen, verbouwen en klussen. Maar de lezer begrijpt je dubbele bedoeling. Eén puntje : aan die al die bureaucratische kak -- het eerste woordje "die" moet weggehaald worden. O ik zie dat C van Berendonk dat ook al schreef