Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#197 - Meat and Heat

Links van zijn uitkijkpost zit een aandoenlijk bejaard stel. Opa heeft het gevecht met de parasolvoet gewonnen en nu zitten ze aan de koffie. Hij heeft meermalen stiekem een scheut van een of ander goedje bij zijn koffie gedaan toen vrouwlief niet keek. Half elf en nu al vijfentwintig graden. Tim tuurt door zijn verrekijker en voelt de zon branden. Nou ja, had hij maar een vak moeten leren, denkt hij vol zelfspot. Na een flinke teug uit zijn waterfles concentreert hij zich weer op zijn werk. Een groepje jongeren, compleet met zonnebrillen met spiegelglazen, felgekleurde handdoeken en een ghettoblaster ploft neer op het zand. Uitgerekend naast de oudjes. Lekkere keuze, jongens. Een ongelooflijk witte man gekleed in een te kleine speedo zwembroek ligt te zonnen, vlakbij de vloedlijn. Altijd feest. Het meisje van het gezin aan zijn rechterkant ligt rustig op haar handdoekje te lezen. Daarentegen is het jongetje net een stuiterbal met ADHD. Een zandverstuiving in de Sahara is er niks bij. Mams ziet er afgemat uit en kan absoluut een relaxdag gebruiken. Gaat niet lukken, met zo’n zoon. Paps kijkt liever continu op zijn telefoon, bang om ‘iets’ – wat dat dan ook mag zijn - te missen. Fijne vent. Vier uur en drieëndertig graden. Oma nipt nog maar eens vergenoegd van het goedje van haar man, die met de jonge meiden staat te swingen op de beats uit de ghettoblaster. De ongelooflijk witte man is nu een aangebrand type geworden en werd inderdaad verrast door de vloed. De stuiterbal is meermalen ongezien weg gestuiterd. Mams is daardoor uitgeput in de zon in slaap gevallen. Vijftig tinten rood. Vader is wonderwel tot inkeer gekomen en legde zijn telefoon maar liefst ruim een half uur opzij. Nog één uurtje, dan zit je dienst er op, spreekt Tim zichzelf moed in. Om half zes schenkt hij zich een heerlijk gekoeld biertje in. “Dag schat! Hoe was je dag?” “The usual, lieverd.” “We eten zalmpakketjes, van de barbecue.” “Lekker, goed idee, want ik kan geen geroosterd vlees meer zien.”

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska: ik vind 'm leuk, vooral die sprongetjes in de tijd trekken me mee het vloed is in Egmond aan zee de vloed je twist aan het einde past helemaal, Tim mag best sarcastisch zijn had je maar een vak moeten leren is typisch zo'n losse opmerking die gepast en ongepast wordt gebruikt, hier goed gekozen het is gewoon een goed verhaal, met plezier gelezen

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, Over de of het vloed zat ik zelf ook al te twijfelen, dus is het toch de. Ik verander het meteen. Fijn dat je weer langskwam en plezier had in het lezen :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijke dag aan het strand, ha ha. Leuk gedaan vanuit het perspectief van de strandwacht. Ik zie opa swingen op de beat bij die hoge temperatuur. Ik ben benieuwd welk goedje hij gebruikt. Leuk gedaan.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beroep dat bij uitstek bij zomerse temperaturen hoort, en mooi hoe je zo'n dag in beelden voorbij laat trekken in die korte maar toch typerende beschrijvingen. De twist op het laatst verklaart je titel, en ik kan me voorstellen dat een strandwacht dat ook echt denkt aan het einde van een zomerse dag. Een tip; misschien kun je met een paar woorden de zomerse sfeer iets aandikken zodat je verhaal wat meer 'body' krijg; bv door je personages iets te laten doen met zonnebrandcrème, ogen dichtknijpen tegen de zon of tegen de glinstering van de zon op de zee, een smeltend ijsje likken, zweetdruppels wegvegen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, mooi geschetst, die werkdag van HP op het strand. Wat ik heel sterk vind, is hoe je in de eerste 2 alinea's het strandvolk typeert en er telkens de reflectie van HP bij geeft. En in de 3e alinea kom je terug met de ontwikkeling. Die 50 tinten rood vind ik een toppertje! Je hebt me een heerlijke stranddag bezorgd, Karinska, dankjewel! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heerlijke dag aan het strand, ha ha. Leuk gedaan vanuit het perspectief van de strandwacht. Ik zie opa swingen op de beat bij die hoge temperatuur. Ik ben benieuwd welk goedje hij gebruikt. Leuk gedaan.
Ik weet het ook niet, Levina, hij houdt het angstvallig geheim. Het maakt in ieder geval vrolijk. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beroep dat bij uitstek bij zomerse temperaturen hoort, en mooi hoe je zo'n dag in beelden voorbij laat trekken in die korte maar toch typerende beschrijvingen. De twist op het laatst verklaart je titel, en ik kan me voorstellen dat een strandwacht dat ook echt denkt aan het einde van een zomerse dag. Een tip; misschien kun je met een paar woorden de zomerse sfeer iets aandikken zodat je verhaal wat meer 'body' krijg; bv door je personages iets te laten doen met zonnebrandcrème, ogen dichtknijpen tegen de zon of tegen de glinstering van de zon op de zee, een smeltend ijsje likken, zweetdruppels wegvegen.
Dag Lisette, fijn dat je reageert en inderdaad had ik dat kunnen doen, dan zou ik echter het aantal woorden flink overtreffen en dat is ook weer niet de bedoeling ;)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, mooi geschetst, die werkdag van HP op het strand. Wat ik heel sterk vind, is hoe je in de eerste 2 alinea's het strandvolk typeert en er telkens de reflectie van HP bij geeft. En in de 3e alinea kom je terug met de ontwikkeling. Die 50 tinten rood vind ik een toppertje! Je hebt me een heerlijke stranddag bezorgd, Karinska, dankjewel! :thumbsup:
Ja de Ton, Ik moet je bekennen dat ik wel even heb zitten zweten op die stukjes om de volgorde en schrijfstijl naar mijn zin te krijgen. Fijn dat je het waardeert, dan waren mijn zweetdruppeltjes niet voor niks. Leuk dat je langskwam bij Tim (je was toch niet die ongelooflijk witte...)? :confused: