Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#196 Fragiel

2 juni 2018 - 13:55
Ze droegen mij op het te dragen ik rukte het los balanceerde viel om stond op viel nog een keer pelde misère los van mijn schouders braakte de last. Zie mijn kracht in ballet nu met zwaarte.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
2 juni 2018 - 14:29
mooi vlechtwerk van het kruis en jezelf, last en kracht jij kiest voor een gedicht in 36 woorden waar ik ongeremd mijn verhaal uitbraak in 360 woorden minder is meer

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 juni 2018 - 17:32
mooi vlechtwerk van het kruis en jezelf, last en kracht jij kiest voor een gedicht in 36 woorden waar ik ongeremd mijn verhaal uitbraak in 360 woorden minder is meer
Het is interessant om te zien hoe verschillend iedereen de opdracht uitvoert. Er kwam geen verhaal in me op, maar een gevoel. Dat heb ik geprobeerd te verwoorden. Dank je wel voor het mooie compliment.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 juni 2018 - 17:33
Prachtig Stella. In dit fragiel zijn zit heel veel kracht!
Ik ben heel blij dat je het mooi vind, dank je wel.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
3 juni 2018 - 14:11
Stella, ... wat mooi gedaan! Zo ontstaan gedichten ook: je gevoel aanspreken. Je hebt besloten je eigen weg te gaan.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 juni 2018 - 23:34
Jesaja bewust gebruikt? Nog rijker dan. Eerste strofe de mooiste.
Bijna zou ik dit met ja beantwoorden, maar dan zou ik liegen. De bijbel heeft zich niet met mijn gedicht bemoeid. Uitgangspunt was 'draag je kruis'. Wat dat betreft ontkwam ik er niet aan. Dank voor je compliment.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 juni 2018 - 23:35
Stella, ... wat mooi gedaan! Zo ontstaan gedichten ook: je gevoel aanspreken. Je hebt besloten je eigen weg te gaan.
Je woorden maken mij blij Riny!

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
4 juni 2018 - 0:05
Ik vind dat dit gedicht mooi op zichzelf staat. Je hebt het beeld niet nodig om een beeld te krijgen. De bijbel heeft zich er wellicht niet mee bemoeid, maar het doet wel bijbels aan en tegelijkertijd ook heel levend in het heden.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 juni 2018 - 12:10
Hallo Stelle, Fijn dat de opdracht een gevoel in je losmaakte en je dat in fragiele woorden met ons deelt. Probeer ook eens te achterhalen dat het kruis niet alleen een christelijk symbool is maar veel en veel ouder. Maar wellicht onderschat ik je en ken je het wel, sorry dan. De last en de kracht gelden wel degelijk voor de twee visies. Mooi verwoord je gevoelens in ballet. Ik hou ontzettend veel van de schilderijen van Degas, die fragiele balletfiguurtjes spreken me aan. Van mijn eerste salaris kocht ik een kopie van zo'n balletschilderij. (ik verdiende een schamele 80 gulden voor een maand in een bureau aan een schrijfmachine zitten, ook de zaterdagvoormiddag, wat een schande eigenlijk was dat!). Niemand begreep mijn gevoelens, die vrolijke, gekke wildebras van een Marijcke die plots een kunstwerk boven haar bed hing. Jammer genoeg ben ik het kwijtgespeeld in een van mijn vele verhuizen.Maar het gevoel is me trouw gebleven. :o

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
4 juni 2018 - 14:23
Hoi Marijcke: Joke en ik wandelden van een ijswinkel terug naar de auto en stonden allebei abrupt stil bij een etalage met schilderijen van een Canadese kunstenares. "Dat is Rosalien", zeiden we synchroon. Een rij kinderen op balletles. De middelste was/is sprekend onze dochter. Het schilderij hangt al 25 jaar in de woonkamer. Bedankt dat je dit bij mij naar boven haalde met je commentaar.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 juni 2018 - 21:39
Hallo Stelle, Fijn dat de opdracht een gevoel in je losmaakte en je dat in fragiele woorden met ons deelt. Probeer ook eens te achterhalen dat het kruis niet alleen een christelijk symbool is maar veel en veel ouder. Maar wellicht onderschat ik je en ken je het wel, sorry dan. De last en de kracht gelden wel degelijk voor de twee visies. Mooi verwoord je gevoelens in ballet. Ik hou ontzettend veel van de schilderijen van Degas, die fragiele balletfiguurtjes spreken me aan. Van mijn eerste salaris kocht ik een kopie van zo'n balletschilderij. (ik verdiende een schamele 80 gulden voor een maand in een bureau aan een schrijfmachine zitten, ook de zaterdagvoormiddag, wat een schande eigenlijk was dat!). Niemand begreep mijn gevoelens, die vrolijke, gekke wildebras van een Marijcke die plots een kunstwerk boven haar bed hing. Jammer genoeg ben ik het kwijtgespeeld in een van mijn vele verhuizen.Maar het gevoel is me trouw gebleven. :o
Hallo Marijcke, Het kruissymbool ken ik alleen vanaf de bijbelse tijd, maar ik kan me er wat bij voorstellen. En anders verzin ik het gewoon zelf nog eens. Net als toen ik ooit mijn toenmalige punkvriendje deelgenoot maakte van een briljante theorie die ik even daarvoor helemaal zelf had ontwikkeld: De enige tijd die hebt om te leven is nu. Ja, vroeger was alles beter, want simpeler en slechter, want we waren simpeler. Het geld is het wel waard geweest, want je hebt er zelfs nu nog plezier van. Dank je wel voor je uitgebreide reactie.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 juni 2018 - 21:40
Hoi Marijcke: Joke en ik wandelden van een ijswinkel terug naar de auto en stonden allebei abrupt stil bij een etalage met schilderijen van een Canadese kunstenares. "Dat is Rosalien", zeiden we synchroon. Een rij kinderen op balletles. De middelste was/is sprekend onze dochter. Het schilderij hangt al 25 jaar in de woonkamer. Bedankt dat je dit bij mij naar boven haalde met je commentaar.
Peter, wat een leuk bonus-verhaal!