Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#196 Vastgelopen

Onder een vrije tekst heb ik voor mijn gemak ook het gedicht gerekend. :-): Vastgelopen een onwankelbaar kruis geklonken in de palm waar eens een spijker doorheen geslagen werd dood overwonnen beweging gevangen in de belofte van vrijheid dit onwrikbaar geloof gestold in brons

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals men dan zegt, één dingetje: waarom 'metaal'? Brons klínkt zelfs beter. Ook qua assonantie én alliteratie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ... mooi gedicht. Zo zijn er twee verschillende kruizen. Een vastgepind kruis en een wankel kruis, balancerend in een handpalm.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Onder een vrije tekst heb ik voor mijn gemak ook het gedicht gerekend. :-): Vastgelopen een onwankelbaar kruis geklonken in de palm waar eens een spijker doorheen geslagen werd dood overwonnen beweging gevangen in de belofte van vrijheid dit onwrikbaar geloof gestold in brons
Dit is nu de achtste keer dat ik het lees, en ik lees er steeds meer in. Je gedicht is een kunstwerk.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank jullie wel voor de reacties. Ik was net begonnen met 'mijn rondje reageren'. :-) Stella: Acht is geen heilig getal hè, je had beter bij drie of bij zeven kunnen stoppen. Maar nu serieus: Wat een mooi compliment. Ik heb inderdaad wat lagen proberen aan te brengen. Vast en zeker dat de lezer er nog meer vindt, dan dat ik er in gelegd heb.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hadeke, Een heel fijne reactie in dichtvorm. Ik prijs me gelukkig dat er zo gevarieerd wordt gereageerd. Het is fijn om jullie schrijfcoach te mogen zijn :) (af en toe) Zo leerzaam omdat je als schrijfcoach tot antwoorden wordt gedwongen, nou ja, gedwongen is het juiste woord niet, jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Om de solschrijvers een bevredigend antwoord te kunnen geven moet ik de tekst goed tot me laten doordringen en in me opnemen en dat is zo verrijkend. Ik vind zaken waar ik anders vluchtig overheen lees. :o