Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 196 vind je balans

Arnold kwam het atelier binnen van Jan Fabre en bleef als verstijfd staan. De kunstenaar keek op van zijn werk en glimlachte naar hem. 'Dus dit is het,'zei Arnold en liep verder naar het levensgrote bronzen werk. Zijn wenkbrauwen fronsten toen hij er omheen liep en zijn hand erop legde. 'Mooi, hoor, Maar wat stelt het voor?' Jan legde zijn werk neer,liep naar zijn vriend en legde een hand op zijn schouder. 'Wat wil jij erin zien, vriend.' Arnold deed een paar stappen achteruit en bestudeerde het houten kruis wat balanceerde in de hand.'Tsja..' 'Laat mij je helpen,'zei Jan.'Dit beeld geeft aan hoe jij staat in het leven. Lukt het je om het kruis in balans te houden. We zoeken allemaal onze eigen weg in deze wereld maar lukt het om dat te doen zonder hulp. Als je omhoog kijkt naar het denkbeeldige kruis in je eigen hand probeer je om het in balans te houden.' Jan loopt erheen en voelt aan het kruis.'Je stapt vooruit, achteruit, soms wankel je en kost het je moeite overeind te blijven.' Arnold knikte.'Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Misschien is het voor mij te moeilijk om het in mijn hand te houden, maar het kan ook dat het in één keer lukt en ik zonder moeite mijn weg vind in het leven.' Jan neeg zijn hoofd. 'Het gaat erom, mijn vriend,dat wij ons vragen gaan stellen aan de hand van dit beeld. Als wij dat doen is mijn opzet geslaagd.'

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag John Doe, Ik ben het helemaal eens met Peter. Wat heb je een mooi stukje geschreven. Ik ben zo blij met deze positieve inzending. Je hebt een fijne en duidelijke schrijfstijl, leest gemakkelijk weg ondanks de toch redelijk zware inhoud. De laatste twee zinnen vind ik meesterlijk, vooral hoe je de kunstenaar weergeeft: hij neeg het hoofd. Prachtige zin. De bedoeling van de schrijfopdrachten is voornamelijk om de schrijvende mens 'aan het werk' te zetten. Je hebt de opdracht schitterend vervuld. Dank je. Ik was er stil van. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig stuk, mooi geschreven. Beslist niet om te zeuren, heb je bij dit stukje bewust eerder een enter gegeven? 'Laat mij je helpen,'zei Jan.'Dit beeld geeft aan hoe jij staat in het leven. Lukt het je om het kruis in balans te houden. We zoeken allemaal onze eigen weg in deze wereld maar lukt het om dat te doen zonder hulp. Als je omhoog kijkt naar het denkbeeldige kruis in je eigen hand probeer je om het in balans te houden. Bij mij komt het dus achter elkaar, bij jou maar lukt het ... En zo ook bij eigen hand .. Oh, als ik op bewaren druk is het net als bij jou. Vreemd!

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je lovende woorden, coach Marijcke. Het is teveel eer... En Levina, ik weet dat het heel anders wordt geplaatst als dat ik het invoer maar kan me daar echt niet druk om maken.. Bedankt voor jullie reactie. Dat maakt mij een betere schrijver.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken Fabre niet, heb hem nooit horen spreken, maar spreekt hij doorgaans mensen herhaaldelijk aan met 'vriend'? Het komt een beetje intimiderend over. Ik ben het wel met Levina eens dat die 'harde enters' bevreemdend werken. Ik vraag me af of de dialoog waargebeurd is of dat je de mening en opvattingen van Fabre kent en het daar naar gemodelleerd hebt.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtige levensles krijgen we van je, tekst leest makkelijk. :thumbsup: die enters kun je voorkomen door het in ‘platte’ tekst te typen, in Notepad of WordPad wat op elke pc te vinden is (ipv Word)

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie i-kat. Ik ga je tip zeker gebruiken. En Tilma, als je het goed hebt gelezen zal deze zin je zeker zijn opgevallen "Jan legde zijn werk neer,liep naar zijn vriend en legde een hand op zijn schouder." Dit impliceert dat Arnold zijn vriend is, vandaar, Niet intimiderend bedoeld. bedankt voor je reactie.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zonde dat het mooie verhaal wordt onderbroken door woorden die achter elkaar horen. (Achter een komma een spatie)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel om er een dialoog van te schrijven. Heel helder. 'Jan loopt erheen en voelt aan het kruis.' leidde me even af met wat gegrinnik. Maar dat is omdat ik soms wat puberaal denk, denk ik.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi 'naturel' beschreven. Je zou nog kunnen experimenteren met het omzetten naar de tegenwoordige tijd, misschien kom ik dan nóg dichterbij deze personen. Al het andere is al aangestipt. Mooi gedaan.