Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#schrijfopdracht 195 Zondag

Zondag De lakens zijn nat van het zweet en als ze zich omdraait, draait het laken met haar mee. De zon schijnt fel op het schuine dak en er komt geen zuchtje wind door het open dakraam naar binnen. Ze slaat de lakens van zich af maar dat brengt niet de verkoeling waar ze op hoopte. Haar mobiel geeft aan dat het vijf over zeven is, vroeg nog, zeker voor een zondagochtend maar van slapen zou niet veel meer komen. Toch lukt het haar om weg te doezelen. Als ze weer ontwaakt hangt er een grijs licht in de slaapkamer en tikt de regen op het raam. De lakens zijn minder klef en er gaat een rilling door haar heen. Ze schuift een stukje van het dekbed om haar heen. Het is nu tien uur, een betere tijd voor een zondag. In de verte klinken kerkklokken. Een tijdje blijft ze met gesloten ogen naar het gezang van de vogels tussen het tikken van de regendruppels luisteren. Ze klappertandt van de kou als ze de badkamer ingaat. De warme douche geeft haar een welddadige warmte en ze laat de stralen diep tot haar doordingen. Haar huid is vuurrood als ze achter het douchegordijn vandaan komt. Met een handdoek om haar heen loopt ze terug naar de slaapkamer. Ze hijst zichzelf in een aangenaam joggingpak en loopt naar de keuken. In de waterkoker giet ze water en ze zet de tuindeur open. Een verkoelend windje vult de kamer. Dan gaat de telefoon. Ze krijgt het warm en koud, warm en koud…….

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De zondag mooi in beeld gebracht, er gebeurt zo min mogelijk zoals die dag bedoeld is (niet religieus maar dat is er wel heerlijk aan). Je eindigt met een cliffhanger maar dat kan spannender. De laatste zin zou van mij niet hoeven al heb je dat waarschijnlijk gedaan om nog eens te spelen met het wisselen van temperatuur?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
van slapen zou niet veel meer komen. Daarom dacht ik dat ze opstond. Misschien: Ze draaide zich om en viel weer in slaap. De zin - Ze schuift een stukje van het dekbed om haar heen - begrijp ik niet. Schuift ze verder onder het dekbed? De hitte gaat wel snel over naar kou. Ze laat de stralen lang op haar lichaam stromen? (Diep tot haar doordringen klinkt een beetje vreemd.) Aangenaam zou ik weglaten bij joggingpak, tenzij ze ook onaangename joggingpakken heeft. Zie maar of je iets aan mijn opmerkingen hebt.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
lekker rustige zondagochtend die blijkbaar toch verstoord wordt, we weten niet hoe, waarom, door wie, dus wil ik wel verder lezen gedetailleerd beschreven, helder het schuiven van een stukje dekbed wordt misschien duidelijker als je trekt schrijft in de lange zin: Een tijdje blijft ze met gesloten ogen naar het gezang van de vogels tussen het tikken van de regendruppels luisteren. zou ik luisteren naar voren halen: Een tijdje blijft ze met gesloten ogen luisteren naar enz