Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#195 De zon

Badend in het zweet word ik wakker. Het is vast niet vroeg meer, want ik word nooit vroeg wakker. Als ik me omdraai, zie ik door een spleet tussen de gordijnen de boosdoener: de zon. Kan ze niet later verschijnen? Weet ze niet dat veel mensen ’s nachts schrijven en overdag moeten slapen? Nee, dat wat weet ze niet. Het enige wat ze weet is warmte uitstralen. Veel mensen zijn dol op die stralen. Ik behoor niet tot die zonaanbidders. Kom later tevoorschijn, zon. De meeste mensen moeten werken en hebben ’s morgens niets aan jou. Omdat het niet meer te harden is in bed, sta ik noodgedwongen op. ‘Rotzon,’ foeter ik als ik naar de badkamer ga. Terwijl ik onder een lauwe straal van de douche sta, zing ik: Lady Sunshine und Mister Moon können gar nichts dagegen tun, denn wenn sie aufsteht dann geht er schlafen. Ein pärchen werden sie nie. In de slaapkamer kleed ik me snel aan. Een shirt en onderbroek vind ik genoeg. Daarna ga ik naar de kamer. Gelukkig is het daar nog niet zo warm. De zon krijgt pas om vier uur grip op de kamer. Wel doe ik de deur naar de tuin open en ga naar buiten. Nog sneller ben ik terug. Wat een hitte. Ik vul een glas water en begin te schrijven. In een paar uur heb ik meer woorden op papier gezet dan ooit eerder. Vandaag heeft de zon me gedwongen om vroeg te schrijven. Ik hoop dat ze dat niet elke dag doet. Vannacht, als het koeler is en iedereen slaapt, ben ik pas weer in staat om verder met mijn verhaal te gaan.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder om dit via de ogen die niet van de zon houden te vernemen. Wat mij betreft mag de zon mij elke dag wakker maken. In principe is dat natuurlijk ook zo, maar ik koester mij in de warmte. Niet in hitte, dat dan weer niet.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Fijn weer eens iets van je te lezen. Wat de zon betreft, laat die maar stralen, zit vol met genezende vitaminen, zegt men. Ik wil graag terug "ge-zon-"d worden. Succes :o gewenst met het schrijven in de nacht. Hoe romantisch. Ik zie je zitten met een kaarsje.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik herken dit wel. De zon (de warmte) kan de productiviteit enorm remmen. 'Het kan nog niet vroeg zijn' intrigeert me. Alsof het later pas vroeg wordt...

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wil je dat ik het verander? Doe ik. Gisteravond kon ik niets lezen. Google zat me dwars. Nu zit de warmte me dwars. In mijn zweethok is het bloedheet. Tot later.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hoeft van mij niks te veranderen, Tja. Zelfs als je het terugleest en denkt ‘ja eigenlijk heeft die Snel wel gelijk, hoe heb ik zo stom kunnen zijn” is het nog helemaal aan jou of je er iets mee doet of niet. Ik hoop da5 je die vrijheid aankunt met deze hitte. :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aardig dat je weigert toe te geven aan een productiever leefritme. Dat creëert duizelingwekkende diepte in je tekst.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb het snel aangepast, Snel. Het is hier nog steeds warm, maar ik heb gezegd dat ik terug zou komen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: die tegengehouden reacties had ik ook, heb er een mail over gestuurd aan Therese (nog geen antwoord) lekker gefoeter, ik ben ook een nachtschrijver, 01-03 uur is alles rustig van de warmte merk ik nauwelijks iets, word eerder actiever erdoor, sorry als ik het amusant vind dat zij jou hindert, maar dat je dat opschrijft was vermoedelijk het bedoelde effect?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goedemorgen, Tja. Ik merk zelf dat ik 's middags niet toekom aan schrijven. Gezellig dat je deelt hoe het bij jou gaat, het schrijven. Blijkbaar word je juist productief van de warmte, maar wordt je ritme verstoord. Zelf ben ik het meest actief in de ochtend zoals Riny. 's middags vertraagt alles, dus ga ik lezen, en 's avonds is het minder dan 's ochtends.