Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#195 - Temperatuur

De thermostaat stond op 27 en was onvermurwbaar. Er zaten twee knoppen op: pijltje omhoog en pijltje omlaag. Herhaaldelijk drukken op pijltje omlaag had echter geen enkel effect. Het scherm bleef onverbiddelijk 27 aangeven. Op deze verdieping zaten bovendien de ramen dichtgelast, dus er was geen zuchtje wind te verkrijgen in de hotelkamer. Ik had naar de receptie kunnen bellen om hulp te vragen als ik de taal machtig was geweest, maar eerdere ervaringen met de receptie hadden al duidelijk gemaakt dat Engels hier geen lingua franca was. Mijn t-shirt plakte aan mijn lijf. Mijn broek was ondraaglijk. Mijn liezen jeukten. Een penetrante lucht hing in de kamer en ik was me er pijnlijk van bewust dat ik de bron was. Om af te koelen moest ik onder een koude douche gaan staan. Zodra ik echter onder de douche vandaan kwam, brak het me alweer uit. Ik liet de douche lopen en de badkamerdeur open. Ik wilde mezelf wijs maken dat dat enige verkoeling bood, maar in feite verhoogde het slechts de luchtvochtigheid wat het alleen maar nog benauwder maakte. Zelfs het behang zweette nu. Als er een minibar was geweest, had ik mijn hoofd er in gestoken. Ik zette de kamerdeur open in de hoop wat circulatie te creëren, maar de deur zat op een dranger. Er was niet genoeg ruimte om met een schoen een wig onder de deur te maken dus ik moest er iets zwaars voor zetten. Ik wrikte mijn koffer tussen deurpost en deur en wist zo een aardige kier te creëren. Misschien voelde ik een beetje tocht, maar ik was van alle inspanningen in onbedaarlijk zweten uitgebarsten, dus stapte weer onder de koude douche. Terwijl ik weer tijdelijk afkoelde onder het stromende water, hoorde ik de kamerdeur met een klap dichtslaan. Ik gluurde om het hoekje van de badkamerdeur. Koffer weg.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen, wat een pech. En geen minibar, geen Engels. Hoopte nog even op een zwembad maar dat zat er ook niet in. En anders had hij toch geen zwembroek meer gehad :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn ogen zweten nu van het lachen. Toch voel ik met je mee, Tilma. Vooral dat zelfs het behang zweette, spreekt tot mijn verbeelding.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry dat ik lach, maar ik wens je het echt niet toe. Vermakelijk geschreven, de koude douche, afwezigheid vd minibar en als uitschieter een gestolen koffer :lol: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Benauwend vermakelijk met als klap op de vuurpijl de diefstal van je koffer. Weg koffer, weg "frisse" lucht, terwijl jij kletsnat en waarschijnlijk nog warmer geworden bent. Wat doe je ook in zo'n warm land ...

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
grappige afsluiting van je worsteling met de temperatuur in de hotelkamer, maar ik zag hem aankomen, wat niet zo erg is gezien de ongelukkig verlopende situatie ik moest denken aan James Bond die in een stoombad werd gekookt herkenbaar, ergens denk ik dat iedereen wel iets soortgelijks heeft meegemaakt herkenbaar ook de stijl waarin je met zelfspot schrijft ik vind het jammer als mensen t-shirt schrijven, niet wetende dat de naam is ontstaan door associatie met de hoofdletter T-shirt

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie aller reacties. Het verheugt me dat jullie het vermakelijk vinden. PeterFD, ik ben niet één van die mensen dus ik denk dat je het mij kunt vergeven. Ik vind dit fijner. T-shirt oogt zo schreeuwerig.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Tilma, inderdaad zeer vermakelijk! Ik zie het allemaal voor me, zodanig dat ik met je mee lijd. Wel een koude douche, dat je koffer is gejat! ;)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tilma, als ik met mijn hand op mijn hart beweer, dat ik je koffer niet heb gejat, wil je dan mijn tweede versie becommentariëren? Ik weet geen andere manier om het je te vragen. Sorry.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondanks dat het natuurlijk uiterst vervelend is de boel te verliezen moest ik lachen na het lezen van je laatste regel. Leuk gedaan! Bovendien lees ik je werk altijd met interesse. De manier waarop je dingen beschrijft en verwoord vind ik plezierig, ik kan er nog wat van leren. Zelf schiet ik te snel de (soms langdradige) beschrijvingen in, jij kunt kort en krachtig zijn. Dank hiervoor!

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe herkenbaar behalve dan dat de koffer gejat werd. Slechte dag voor HP, lachen voor de lezer van jouw schrijven :lol: de minibar vind ik het grappigs maar ook de eindzin, lekker droog.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de feedback, Ton Badhemd, bartsnel, edwinchantalenq, Brenda en i-Kat. Het was een goede week waarin ik niets dan complimenten heb geoogst. Jullie maken me trots en zelfingenomen. Eigen schuld zal ik maar zeggen.