Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#195 De nieuwe weermachine van Mikkos Cassadine.

De gifgroene Opel Manta stopte voor het plattelandshuisje van Mikkos Cassadine. Sjaak stapte uit. Hij wandelde naar binnen met zijn handen in zijn zak, en zijn ziel onder zijn arm. Sjaak was geen lid van de Mikkos Cassadine fanclub, omdat Sjaak van mening was dat geld voor de zieken hoorde te zijn, en niet voor de Grieken. Mikkos zat op de bank naar de intocht van Sinterklaas te kijken, en meteen voelde Sjaak zich alsof zijn hart door Sylvana Simons uit zijn borst werd gerukt, en ze er naderhand op begon te zeiken. Ze hadden roetvegen, en er waren een paar paarse Pieten. “Sjaak! Welkom in mijn nederig stulpje.” Zei Mikkos. “Ik heb de intocht speciaal voor jou aangezet. Kijk, die piet is groen, net als jouw auto.” “Wat zwart is, hoort zwart te blijven.” “Kom mee naar boven. Ik laat jou mijn uitvinding zien.” Sjaak volgde hem de trap op. In de computerkamer stond een monsterlijk bakbeest dat leek op een vroege tekstverwerker. “Kijk eens naar buiten.” Zei Mikkos. Sjaak volgde zijn bevel op. Grijze lucht, milde herfst. Hij hoorde Mikkos driftig typen, en voelde de tempratuur in de kamer stijgen. Zijn Rumag T-shirt werd plakkerig van het zweet. Buiten werd de grijze lucht blauw, en de wolken waren verdwenen. Een fel schijnende zon scheen boven het weiland. “Dit is mijn nieuwe weermachine.” Zei Mikkos, hijgend en zwetend “Ik ga hiermee de wereld gegijzeld houden, en als ik voor maandag nog geen triljard euro heb gekregen, zal ik de noordpool laten smelten.” Een cartooneske bulderlach volgde. Sjaak wilde zeggen dat een triljard euro misschien iets te hoog gegrepen was, maar toen hij de priemende ogen van Mikkos zag, hield hij wijselijk zijn mond dicht. “Ik moet maar eens gaan.” zei Sjaak ongemakkelijk. “Toedeledokios.” “Toedele… dokios?” “Da’s Grieks voor toedeledokie.”

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
als de opwarming van de aarde dit soort effecten op onze breinen heeft kan God het wel vergeten met zijn zelfsturende schepping met plezier mee wakker geworden

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tot en met de titel aan toe fantastisch. Misschien moeten Sjaaks handen in meervoudige zakken zitten, maar dat is het dan ook wel. Wat een plezier.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je sleurt er graag een gifgroene Opel bij heb ik de indruk, schrijf je aan een langer verhaal hierover? Je fantasie is grenzeloos Thomas. Onze Griek is echt niet normaal. “Sjaak! Welkom in mijn nederig stulpje.” Zei Mikkos. Na aanspreking een komma gevolgd door sluitende aanhalingstekens en zei met kleine letter. De cartooneske bulderlach, een vreemde combinatie die ik me vreemd genoeg wel kan inbeelden. Ik zou eindigen met '... hield hij wijselijk zijn mond dicht.' De laatste zinnen dragen niets meer bij? Plezierig gelezen!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk fantastisch verhaal waarbij je van de ene verbazing in de andere stort. Hoe Sjaak afscheid neemt contrasteert heerlijk met het geheel. Zijn onbewogenheid maakt de waanzin van de Griek compleet.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Odile, Ik twijfel niet aan je inzicht, maar kan je hem werkelijk onbewogen noemen als hij wijselijk zwijgt en zich ongemakkelijk voelt?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi DeThomas, hilarisch en absurd! Prima gedaan, met een aantal; leuke verwijzingen en woordgrappen er in. Chapeau! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk absurd stukje met een fantastische titel. Als ik dan toch iets moet zeuren (mensen zoals ik moeten vaak iets te zeuren hebben, sorry, kan ik ook niets aan doen) dan zou ik Sjaak niet met zijn handen in zijn zak(ken) het huisje binnen laten lopen. Of hij moet met de deur in huis vallen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De Thomas, jouw fantasie is groots. Deze vind ik echt hilarisch: geld voor de zieken en niet voor de Grieken' en Toedeledokios :lol:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, ik bedoel hoe hij over het algemeen reageert. Hij wordt niet zo kwaad, bang of vrolijk. Hij komt me over als iemand die niet heel sterk emotioneel op een situatie reageert. Nu staat hij voor het blok en moet wel iets.