Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#194 Museumstukken (Memento mori)

Museumstukken (Memento mori) nu slechts enkele stoelen bovenaan het trappetje op de dijk waar bij openingstijden de kaartverkopers zitting nemen toegang tot verstilde huizen uit nabij verleden die als de eindeloze rijen kruizen van gevallen soldaten alleen op details zich onderscheiden lege symbolen als de mens niet zelf betekenis verleent

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik lees 'verleend'. Met een 'D'. Uitstekende link gemaakt tussen huizen en kruizen. Jaloersmakend goed.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, Ja, mooi compact met sterke beelden. En een duidelijke conclusie, zonder dat het belerend wordt. terzijde: 'lege symbolen als de mens niet zelf betekenis verleend' - ( ik lees de mens, als 3e persoon in tegenwoordige tijd, dan stam plus t: verleent)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank jullie wel voor de reacties. Fijn JanP dat je de toon niet als belerend hebt ervaren, dat blijft altijd een dunne lijn waar snel overheen getuimeld kan worden. Tja, Tilma en JanP, die rottige eind 't', die zich maar al te vaak als een d vermomt in mijn gehoor. Wordt aangepast.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank jullie wel Cora en Nancy. Nancy, ik heb me het hoofd nog gebroken om aan andere 'aanloop' te nemen, daar ben ik nog steeds niet helemaal uit.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik lees 'verleend'. Met een 'D'. Uitstekende link gemaakt tussen huizen en kruizen. Jaloersmakend goed.
Idd. Als ik je lees voel ik bevreemding. Ik vind het mooi.