Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#194 Held

Versie 2: Hij is een held en het leven zou hem wel weer vinden Met Hollands licht zijn pijn verbinden   Maar straten blijven leeg De verlaten zon, die het nooit meer won een lachertje voor de schaduw En in die grijze, eindeloze stilte Vlagt hij boven het betonnen grauw zijn nooit geheelde heldenwonden Wanhopig weg in rood-wit-blauw Versie 1: Hij is een held en het leven zou hem zo weer vinden Mexet Hollands licht de pijn verblinden   Maar straten blijven leeg De verlaten zon die het nooit meer won een lachertje voor de schaduw Toch hijst hij keer op keer de vlag waar hij voor vocht en voor de vrijheid die hij zocht Maar in dode ogen Slechts zijn eigen oorlog vond

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste EdwinChantal, De verlaten zon die het nooit meer won een lachertje voor de schaduw Mooie regels bij het streepje zon op de foto! De schaduw wordt hier breder getrokken en omdat je niet uitlegt waarom de straten leeg blijven is het dreigend, dat is een goeie in combinatie met het thema oorlog. Het Hollandse licht... origineel en mooie vondst. Zelf vind ik het eind wat minder sterk en dat is jammer. Wellicht kun je daar nog wat mee? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Peter en Jan voor jullie reactie! Ik zie het nu, maar ik heb het maximum aantal regels over het hoofd gezien. :) Schrijfcoach bedankt voor de feedback! Ik ga me nog eens buigen over het einde...

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal. ... ik vind het prachtig. Mijn ogen prikkelden. Hij vocht voor de vrijheid - heeft daardoor in dode ogen van collega's gekeken. Hij leeft nog en kan daardoor de vlag halfstok hangen. Mooi.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste EdwinChantal, De verlaten zon die het nooit meer won een lachertje voor de schaduw Mooie regels bij het streepje zon op de foto! De schaduw wordt hier breder getrokken en omdat je niet uitlegt waarom de straten leeg blijven is het dreigend, dat is een goeie in combinatie met het thema oorlog. Het Hollandse licht... origineel en mooie vondst. Zelf vind ik het eind wat minder sterk en dat is jammer. Wellicht kun je daar nog wat mee? Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Hoi Greetje, Ik heb nog een poging gewaagd met het einde....