Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#194 Foto Keurig

strakke nieuwbouw alle pannen recht bloempot naast de voordeur bak voor zwerfvuil bij de picknicktafel uitzicht over gras slechts een vlag herdenkt gevallenen in de vooruitgang

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Peter FD, Je hebt heel goed naar de foto gekeken en dat doet je gedicht heel goed. De bloempotten voor de deur, de strakke dakpannen, de picknicktafel. Door zo in te zoomen op dit stukje Nederland nu wordt gesuggereerd dat dit nu het Nederland is waar mensen voor stierven. En daarmee zet je de lezer aan het denken. Mocht je nog willen schaven: ik weet niet of je de eerste regel nodig hebt. Je hebt het woord keurig al in de titel en daar vind ik m beter dan hier. En het kleurig staat wat mij betreft een beetje in contrast met het beeld van Nederland dat je hier schetst. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Peter, ... ik dacht aan studentenwoningen (containerwoningen). Je hebt er in ieder geval iets van kunnen maken. :nod:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Greetje: ik zou je bezwaar willen oplossen door de titel te veranderen, bijv. in Vooruitgang, dat maakt het rond want ik zie keurige en kleurige nieuwbouw, wie grauwe containerwoningen voor studenten meent te zien, ik zie ze niet

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Peter, ... ik hoop dan dat ik mij vergis. Het is toch wel een vreemde foto met boompjes in het asfalt met een rondje aarde om hun stammetjes. Een scheef boompje met een potloodlijntje en dan die vreemde gele streep met ook alweer een potloodlijntje, daarin ligt nog iets ondefinieerbaars en boven op het dak ziet het ook geel met een streep. Alleen die vlag zie ik. Het kan zijn dat-ie halfstok hangt. Die vlag stal mijn hart, voor de rest lijkt het allemaal somber. Ik snap er helemaal niets van.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, "Keurig" vind ik een prachtige titel. Niet veranderen please. Niet alles moet mooi rond zijn... Mooie observatie. Van wat jij ziet. Het is aan de ontvanger van het gedicht om de dingen te interpreteren. Door de eenvoud van jouw woorden lees en ik zie ik schoonheid.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
NDD Dank voor je reactie. Voor jou laat ik Keurig als titel graag staan. Eenvoud van woorden, fijn dat je dat waardeert.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Keurig zeker een goede titel! Van mij mag de eerste regel ook weg, maar het is natuurlijk jouw gedicht. Het heeft iets simpelweg scherps wat ik waardeer.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede titel, goed gedicht. En ja, voor mij mag de eerste regel ook weg. Dan geef je een strakke observatie weer, waarbij toch iedereen het mag inkleuren zoals hij of zij wil. En dan krijg je 3 x 3 = 9. Dat heeft het voor mij helemaal.

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je beschrijving is nauwkeurig, scherp en toch simpel, het siert de boodschap van het gedicht. Heel mooi!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een nuchtere observatie; het woord ‘zwerfvuil’ inspireert me op de een of andere manier. En die bloempot naast de voordeur, zo heerlijk. :)