Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#194 Lucifer

om stoeptegels maal ik niet evenmin om die dagelijkse baan zonlicht zo plompverloren schaduwschuwend nee, dat zenuwachtige gewieg in primaire kleuren geniepig schuin boven mij. Dat. Goed, morgen weer een dag van kijkers misschien mag ik weer eens verkassen https://www.youtube.com/watch?v=3qL5-mF6Cv4

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naar aanleiding van het filmpje (nog steeds mooi nummer trouwens - en wat een jonge Margriet) en jouw gedicht de foto nog maar eens bekeken. Dat bord 'Te koop' in de achtergrond had ik dus niet gezien. Scherp oog voor detail, Jan. Geen link met dodenherdenking, wel een hekel aan vlagvertoon?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ostinato, idd geen directe link met dodenherdenking. Het statische uithangbordje heeft uiteraard een hekel aan vlaggen die kunnen wiegen. Jan P. zelf vlagt met mate ;) Dank voor je reactie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De toon maakt de muziek in dit gedicht, Janpmeijers. Origineel om het te schrijven vanuit het perspectief van het huis dat te koop staat. Of vanuit perspectief van de bewoner ervan?

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste JanPMeijers, Jij hebt heel goed naar de foto gekeken. Dat was de bedoeling ook, en dat kun je merken aan je gedicht: door dat goede kijken heb je een heel originele invalshoek gevonden voor de foto. Mooi gedaan! Ook het zonlicht dat de schaduw schuwt, en het zenuwachtig wiegen van de vlag doet mij goed. Mocht je nog willen schaven, ik vind het eind van het gedicht minder sterk dan het eerste deel en dat vind ik jammer van het gedicht. Misschien kun je daar nog wat mee? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Janp, ... Lucifer - ik dacht, waar ga jij de fik in steken. Maar niks van dat al, hoewel? Die gele balk? ... dat is waarschijnlijk een instinker. Je gaat je dan druk maken over dingen die er niet toe doen. Ik heb er zelfs de loep bijgehaald. Veel wijzer werd ik er niet van. :confused: Janp. je hebt er een bijzonder gedicht van gemaakt. Leuk dat er een muziekje bij was ;) dankjewel.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De 'terzijde' toon -het kabbelende praten- werkt hier goed. Het eind kan (zeker jij) wel sterker, het is voor mij nu een 'te gelaten' opmerking. De titel zette me op het verkeerde been. Ik dacht aan de duivel o.i.d. en haalde dat er niet uit. De video (Hennie Huisman!) zette me wel in een denkrichting, maar ik kan de titel nog niet goed verklaren vanuit het gedicht zelf.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die dagelijkse baan -stop- zonlicht is briljant. Drie dubbel geladen. De kijkers stiekem ook. Schaduwschuwend is wel een beetje al te poëzieërig. Gelukkig doseer je met 'plompverloren'. Het 'verkassen' tenslotte lukt mij ook niet te duiden. En loop je hier nou weer te zaniken over dat andere vlaggetje? Tsss.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die link had ik na klikken op de link ;-) inderdaad achterhaald, maar daarmee zal voor veel lezers een link naar het lied nodig blijven. Ik ken het lied goed, maar had de verbinding niet uit je gedicht gehaald.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was door de titel op het verkeerde been gezet, dacht dat ik gedachten van de duivel zat te lezen ... de link maakte het een heel ander verhaal.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, Zonder de link is de titel idd niet te verklaren. In een gedicht mag het wel, voor een keertje, vind ik. Dank voor je toelichting.