Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#194 Signe

Signe Terugkomen zal hij nooit Gevochten voor zijn vaderland, onvrijwillig Voor altijd kwijt Toen ik trouwde was ik goedgelovig Nu blijf ik achter Met de vrucht van onze liefde De kleine spruit, ongeboren Een meisje zal het worden Signe, de overwinnende, zal ik haar noemen Opdat we haar vader nooit vergeten Kleine sidenote, dichten is niet echt mijn "cup of thee", maar wilde dit wel eens proberen :D

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een ontroerende levensgeschiedenis in tien regels, helder verteld haar naam is een blijvend teken als het onvrijwillige was, speelde het dan voor het beroepsleger?

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een ontroerende levensgeschiedenis in tien regels, helder verteld haar naam is een blijvend teken als het onvrijwillige was, speelde het dan voor het beroepsleger?
Dankjewel! Het idee is dat de vaderfiguur dienstplicht had en dus min of meer "gedwongen" moest vechten.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Rik, je hebt een levensgeschiedenis verteld, met een prachtige meisjesnaam erin. De eerste regel is goed, daar heb je meteen mijn aandacht. En leuk dat je het probeert, dichter of beginnend dichter of geen dichter, maakt niet uit! Ik merk dat ik de neiging heb om je gedicht in te korten om de sterke regels beter uit te laten komen. Schrijven is schrappen, en dat is helemaal niet erg. Het is alleen maar goed om je betere regels meer aandacht te geven. Voor het geval dat je denkt: welke regels zou ze weglaten, hieronder een mogelijke versie. Maar jij bent de dichter, jij bepaalt. Dus kijk even of je er wat mee kunt. Terugkomen zal hij nooit Gevochten voor zijn vaderland, onvrijwillig Toen ik trouwde was ik goedgelovig Nu draag ik een meisje Signe, de overwinnende, zal ik haar noemen Opdat we haar vader nooit vergeten Hoop dat je vaker meedoet. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, dank!
Beste Rik, je hebt een levensgeschiedenis verteld, met een prachtige meisjesnaam erin. De eerste regel is goed, daar heb je meteen mijn aandacht. En leuk dat je het probeert, dichter of beginnend dichter of geen dichter, maakt niet uit! Ik merk dat ik de neiging heb om je gedicht in te korten om de sterke regels beter uit te laten komen. Schrijven is schrappen, en dat is helemaal niet erg. Het is alleen maar goed om je betere regels meer aandacht te geven. Voor het geval dat je denkt: welke regels zou ze weglaten, hieronder een mogelijke versie. Maar jij bent de dichter, jij bepaalt. Dus kijk even of je er wat mee kunt. Terugkomen zal hij nooit Gevochten voor zijn vaderland, onvrijwillig Toen ik trouwde was ik goedgelovig Nu draag ik een meisje Signe, de overwinnende, zal ik haar noemen Opdat we haar vader nooit vergeten Hoop dat je vaker meedoet. Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Eens dat er in dit gedicht geschrapt kan worden! Ik zal zeker vaker meedoen! Revisie volgt ;)

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ben benieuwd naar je revisie. Het gedicht zit al mooi in de grondverf. 'vrucht van onze liefde' en 'kleine spruit' vind ik wat clichématig, binnen verder mooi gekozen zinnen.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hierbij mijn revisie, met wat geschrapte zinnen, en een klein nieuw element. Signe Terugkomen zal hij nooit Gevochten voor zijn vaderland, onvrijwillig Verloren in de vredeszoektocht Toen ik trouwde was ik goedgelovig Nieuw leven draag ik, een meisje Signe, de overwinnende, zal ik haar noemen Opdat we haar vader nooit vergeten

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zit strakker in het pak misschien dat zoektocht naar vrede beter in het ritme past, kijk maar

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterke herschrijf, niet iedereen kan in zijn eigen woorden schrappen :thumbsup: Ik zou opteren voor: Signe zal ik haar noemen, de overwinnende, opdat we haar vader nooit vergeten Mooi idee!