Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#193 Roofdier (Cliffhanger)

De angst was in zijn ogen te zien. De spanning tastbaar. Daar zat hij. Zijn plaaggeest. Gevangen. Overgeleverd aan de genade van de man met het pistool. Met een gezicht als staal en met vuur in de ogen richt Axel de loop naar het gezicht van zijn kweller, zachtjes mompelend: “Dit verdien je.” Zijn slachtoffer, wiens smeekbede gedempt wordt door de vodden in zijn mond, probeert zich op te richten maar wordt tegengehouden door zijn ketenen Axels vingers spannen en een doffe knal volgt. De angst is uit de ogen verdwenen en uit het gaatje ertussen sijpelt een dikke straal rood, kleverig bloed. Axel kijkt bewonderend en vraagt zich hardop af: “Waarom heb ik dit nooit eerder gedaan?” Axel loopt de kerker uit en sluit de deur. Voordat hij gevonden wordt, ben ik al lang het land uit, denkt Axel. Plotseling ligt hij daar weer, op het veldje vlakbij zijn ouderlijk huis, zijn hoofd beschermend tegen de trappen van die klootzakken. “Hey!”, klinkt het uit de verte, “Ga bij hem vandaan!” De vier maken zich uit de voeten. De stem, nu veel dichterbij, vraagt: “Gaat het, kiddo?” Axel antwoordt niet. De man helpt hem overeind. Hij lijkt vriendelijk, maar ernst en woede nemen bezit van de helderblauwe ogen. “Kon je je niet verdedigen?”, vraagt hij, en Axel schudt nee. “Dan zal ik je helpen.” En zo geschiedde het. Tien jaar van training, met het pistool in zijn hand als herinnering. Tevreden, licht vuil, klimt hij het riool uit en ademt de van brandstof doordrenkte Braziliaanse lucht in. Eén weg, drie te gaan.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Rik, welkom op dit forum. Ik vind dat je een spannende binnenkomer hebt geschreven! Er zit vaart in en ik zou graag willen weten hoe het verhaal verder gaat, dus je cliffhanger maakt nieuwsgierig. Ik houd hier wel van :) Wat me opvalt is dat je de eerste alinea in verleden tijd schrijft en daarna switcht naar onvoltooid tegenwoordige tijd. Wellicht onbewust? Als je alles in ott houdt maak je het duidelijker en eenvoudiger voor jezelf. Graag gelezen en ik hoop meer van je te zien hier.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Rik, welkom op dit forum. Ik vind dat je een spannende binnenkomer hebt geschreven! Er zit vaart in en ik zou graag willen weten hoe het verhaal verder gaat, dus je cliffhanger maakt nieuwsgierig. Ik houd hier wel van :) Wat me opvalt is dat je de eerste alinea in verleden tijd schrijft en daarna switcht naar onvoltooid tegenwoordige tijd. Wellicht onbewust? Als je alles in ott houdt maak je het duidelijker en eenvoudiger voor jezelf. Graag gelezen en ik hoop meer van je te zien hier.
Dankjewel! Wat betreft de VT en OTT: Je hebt helemaal gelijk, dit was volledig onbewust, die aanpassing ga ik zeker maken. Ik ga hier wel zo af en toe wat posten, zeker.