Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#194 - Vinexdoden

acht uur, het woonerf leeg een enkele vlag, halfstok zal niet geraakt door de zon geen aandacht trekken van voorbijgangers want die zijn er niet binnenskamers zitten ze stil zijn ze misschien in her-gedachten kijken ze naar de Dam op tv of naar een herhaling van de Simpsons wel zo leuk

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ostinato, Je titel vind ik heel goed, die raakt me meteen. Mooi nieuw woord! Ook heb je goed naar de foto gekeken, gezien de vlag die niet geraakt wordt door de zon en daar een mooie regel van gemaakt. Het eind is luchtig, en dat is een goed contrast. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vinexdoden, inderdaad een alleszeggend woord. Mooi gedaan en ook wat creepy, het beeld wat je schetst van hen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ostinato: eens met de anderen, behalve creepy zou ik willen zeggen: kritisch op het kantelpunt tussen traditoneel herdenken/vieren en negeren/wat heb ik ermee te maken dat mag best gezegd worden, goed gedaan

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi gedaan, net als Peter dacht ik niet aan creepy maar de vraag of er wel herdacht wordt. De zon zag ik later en was benieuwd of iemand daar iets mee zou doen, jij dus en prachtig.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ostinato, ... je maakt wat wakker. :thumbsup: Bij de laatste dodenherdenking op de Dam, werd aan een Surinaamse jongen van 16/17 jaar gevraagd waar hij nu aan dacht. Hij antwoordde ( ik kan het niet precies citeren): 'ik denk dan aan mijn voorouders die zijn omgekomen in de tijd van de slavernij.' Ik werd er door geraakt, het was zo eerlijk. Je kunt van hem toch niet verwachten dat hij aan de WOII denkt, terwijl hij daardoor toch leven kan zoals als wij nu doen. Dat moet het vak Geschiedenis hem leren.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties! De titel heb ik pas bedacht toen ik het gedichtje ging plaatsen en is zwaar geïnspireerd door een liedje van Herman van Veen: Zingende doden. Eigenlijk is het hele gedichtje wel een beetje beïnvloed door dat liedje.