Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#194 Foto Bijvoeren Oostvaardersplas

Aan onze kant van het gaas staat gras De mens redt otter, bever, das De grote grazers creperen Die redden moet de mens nog leren Het ligt op het bordje van geleerde heren De politiek het tij moet keren Ons land was groot Nu gaan de zwaksten dood Voor ons allen is het hier te klein Het natuurlijk leven is niet fijn

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Peter, Heel actueel, heel treffend. Hoewel ik ook geen samenhang zie met de foto. Misschien bewust gedaan? Ik vind het knap gedaan.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@John en Levina: De link is naar mijn mening: vrijheid, in dit geval voor de dieren. De dieren zijn hier het slachtoffer en Peter wil ze bevrijd zien. In feite oorlog tussen mens en dier De coach vraagt wat de foto doet met ons en wat het bestuderen daarvan bij ons losmaakt. Bij Peter dus dit :nod: Denk ik :? @Peter. De Oostvaardersplassen zullen altijd discussies oproepen. Los daarvan vind ik het mooi dat je de opdracht van deze week associeert met deze actualiteit.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Peter FD, Jij hebt denk ik een andere foto gebruikt, klopt dat? Ik vind de alliteratie van gaas, gras, grazers mooi en ook de 'r' in redden, leren, heren, keren, creperen etc. Het is een gedicht uit je hart, denk ik, gezien het thema. Mocht je nog willen schaven, ik vind de tweede strofe er wat los bijhangen en wat kort. Is het een idee om bijvoorbeeld de laatste regel wat uit te werken? Die intrigeert me wel. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik voel ook geen link met de foto. Als je wilt vertellen dat we de grote grazers in de Oostvaardersplassen moeten bevrijden, zou het wat mij betreft wel wat gepassioneerder mogen. Vooral de laatste strofe, die gaat nu een beetje als een nachtkaars uit.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
verrassende reacties ik heb de link met uitleg aangeklikt en gelezen: zoek een foto, bekijk die goed, associeer en schrijf een gedicht de foto waar ik aan dacht was protest bij de Oostvaardersplassen thema bevrijding zit daar in overigens heb ik een perspectiefwisseling erin gezet: de eerste zes regels vanuit de mens, de laatste vier vanuit de grote grazers en als je goed leest zijn die vier overdrachtelijk te interpreteren naar ons land de laatste regel "Het natuurlijk leven is niet fijn' is dus vanuit de dieren cynisch opgemerkt en reden tot nadenken bedankt voor het lezen en de interessante reacties coach: de cadans van regels 1 en 2 stemmen overeen, toch? inhoudelijk vatten zij de goede acties samen, daarna volgt het probleem

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zie de link wel in die zin dat je er het thema ‘vrijheid’ uit hebt gefilterd hebt. Mooi gedaan vooral de laatste strofe vind ik raak omat je die zo breed kunt doortrekken.