Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 193 Druk, druk, druk

# 193 Tevreden sluit Josje haar laptop af, klapt hem dicht, draait zich om en zet de ventilator uit, die er de afgelopen uren voor zorgde dat haar hoofd koel bleef. Nu nog Kitty ophalen van de crèche en dan lekker een duik nemen in het zwembad achter huis. Ze droomt van een heerlijk glas koude Sangria met vers fruit, proeft de smaak al bij de gedachte eraan. Zich uitrekkend overvalt haar een gevoel van onbehagen. Alsof ze iets is vergeten, iets belangrijks. Ze schudt haar hoofd, lacht om zichzelf. Heeft zij weer. Altijd het gevoel tekort te schieten, daar moet ze toch echt eens mee ophouden. Ze tilt haar haren op in haar nek, probeert op die manier nog iets af te koelen voordat ze haar kantoor verruilt voor de warmte buiten. Het leer van haar bureaustoel plakt aan haar billen en maakt een zuigend geluid wanneer ze opstaat. Even voelt het alsof haar huid aan de stoel is vast blijft zitten. Ze strijkt haar korte rokje recht, verruilt haar hakschoenen voor platte instappers, pakt haar tas en slentert het gebouw uit. Opnieuw overvalt haar een onplezierig gevoel, haar nekharen gaan zelfs overeind staan, net als de haartjes op haar armen. Ze wrijft er overheen. Het is toch háár dag om Kitty naar de opvang te brengen en weer op te halen? Ruurd had een vergadering, zei hij vanochtend aan de ontbijttafel. Zij heeft Kitty aangekleed, het trommeltje gevuld, haar in de auto gezet, is naar kantoor gereden, heeft de auto geparkeerd. Ze vergeet iets, nee, ze ís iets vergeten. De crèche, ze is de crèche vergeten. Ze kijkt naar haar auto die in de volle zon staat. Alle ramen zijn dicht. Ze rent schreeuwend en met maaiende armen de parkeerplaats op. 'Kitty!'

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het begint rustig en relaxed. Beelden erbij zijn helder en het leest prettig. Heel goed de spanning opgebouwd en wat een vreselijk einde! Of het een echte cliffhanger is, daar ben ik nog niet helemaal uit. Wel graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal maar wat een nachtmerrie! De cliffhanger is er misschien niet helemaal omdat alles er op wijst dat het kind het niet overleeft kan hebben maar het zou nog kunnen dat ze er uiteindelijk toch niet in zit. Daar zou je misschien meer mee kunnen spelen, twijfel zaaien. Volgens mij staat er best veel uitleg in de tekst die je er uit zou kunnen halen om het spannender te maken (moet ik ook leren!). Bijvoorbeeld: ze klapt haar laptop dicht. Dan neem ik aan dat ze er al een tijdje zit. Is het dan nodig om te vertellen dat de ventilator al uren aan stond en dat haar hoofd koel bleef? 'Tevreden sluit Josje haar laptop af, klapt hem dicht, draait zich om en zet de ventilator uit.' Mis je er dan iets aan? Dan haal je het element van al die uren er uit waardoor er misschien een kans is dat het kind nog leeft en het dus spannender is voor de lezer. Dat het warm is komt op verschillende plaatsen terug. Het zuigende van de stoel vind ik sterk en het optillen van haar haren.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai! Helaas is het al een aantal keren werkelijkheid geweest. :crybaby: Tegenwoordig gaan crèches bellen als een kindje ( met ouder) niet komt opdagen. ;) I- kat heeft een goed punt dat je veel kan schrappen. De spanning wordt goed opgebouwd van tevredenheid/ relax tot aan de spanning. Ik vraag me alleen af of ze ondergoed draagt omdat haar billen aan de stoel kleven. :p

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kort dingetje vooraf: ik zie dat je de tekst hebt verdeeld in alinea's, maar op SchrijvenOnline vallen deze enigszins weg. Voor de overzichtelijkheid kun je misschien beter een extra harde enter toevoegen, om de alinea's te verduidelijken. Dat helpt bij het lezen ;) Zoals @i-Kat al heeft gezegd geef je veel informatie die weg kan worden gelaten. Hoe ze haar rokje plat strijkt, opstaan, een keer adem haalt, en stap voor stap naar buiten loopt (excuus voor mijn overdrijving), kan in sommige gevallen werken, maar hier voegt het niet heel veel toe aan het verhaal. Wanneer je weet dat er iets slechts gaat gebeuren met het personage, wanneer de lezer bijvoorbeeld weet dat er een bloeddorstige moordenaar om het hoekje van haar kantoor staat, kan deze vertraging voor spanning werken. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De nachtmerrie van elke werkende moeder/vader. Kijk nog even naar deze zin: en dan lekker een duik nemen in het zwembad achter huis.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor het lezen en reageren. Ik was even niet in de gelegenheid terug te reageren, excuus daarvoor. Ik neem de opmerkingen mee voor een volgende opdracht. Vanaf nu hoop ik weer wat vaker (ook op jullie verhalen en gedichten) te kunnen reageren.