Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#193 Cliff hanger

‘Harry Webb,’ fluister ik tegen het geopende medaillon. Links een foto van Marieke en mij, rechts een foto van hem. Voorzichtig kus ik de rechterkant en leg mijn hand met het sieraad erin op schoot. Twee foto’s van ver voor 1995, toen hij nog werkelijk Harry heette. Marieke en ik, wij weten alles van hem. Inmiddels weet ik zelfs meer. Een logisch gevolg van iemand weten te overleven. Marieke was mooi, veel mooier dan ik. Vrolijke ogen, vrolijke mond en borsten waar iedere man op valt. Van Harry weet ik het niet zeker, maar als hij op vrouwen valt, dan zou hij voor Marieke zijn gevallen. De zangers van de coverbands bewezen mijn theorie maar al te graag en met één lookalike trouwde ze. Sinds gisteren zijn de kinderkamers definitief leeg. De jongste heeft het huis verlaten. Mariekes jongste, biologisch gesproken, maar sinds ik met haar man samen ben ook mijn kind. ‘Gelukkig heb ik de kans gekregen om je beter te leren kennen,’ had hij gezegd. Eindelijk. Hij vindt het niet erg dat ik hem Harry blijf noemen. Ik loop naar de platenspeler en leg voorzichtig de elpee op de draaitafel. ‘The young ones Darling, we're the young ones And young ones Shouldn't be afraid,’ schalt Harry Webb even later als Cliff Richard door de werkkamer. Ik ben wel bang. Bang dat mijn Harry achter de waarheid is gekomen. Het geheim van Marieke, die voor hem spoorloos verdwenen is. Ik ben niet jong meer, Marieke wel. Tot in eeuwigheid. Ik liet mijn plakboek slingeren. Voorzichtig til ik het medaillon aan zijn ketting op en laat hem heen en weer slingeren, zo tikt de tijd onvermijdelijk weg. Marieke, Cliff en ik. Ik hoor de voordeur, het kraken van de traptreden, de klop op de deur. Zijn stem, dwingend: ‘Doe open!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoe je fictie en non-fictie met elkaar hebt verweven. Bij Marieke denk ik aan Jacques Brel. Het kan dat mijn fantasie met mij op de loop gaat.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft je HP Marieke vermoord, om samen met Cliff te kunnen wonen en is Cliff daar achter gekomen? Als dit zo is, is je HP vast nog lang niet jarig.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben wel bang. Bang dat mijn Harry achter de waarheid is gekomen. Het geheim van Marieke, die voor hem spoorloos verdwenen is.
Mooi! Goed verhaal, spannend, waarbij je in elke zin een stukje van de sluier oplicht. Ik ben wel bang dat Cliff Richard en Harry Webb van een andere generatie zijn dan ik, dus misschien dat ik wat referenties gemist heb, maar ik heb het toch met plezier gelezen!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank Levina, Siv en Schrijfcoach. Ik vreesde al een beetje dat Harry Webb tóch om uitleg zou vragen: Cliff Richard is het pseudoniem van Harry Webb. Pas toen Cliff Richard in 1995 geridderd werd, nam hij de naam Cliff Richard ook aan als echte naam. (Dat laatste is Wikipedia wijsheid. :-) ) En tja, de opdracht en een hanger met Cliff, het was te verleidelijk.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Levina, Siv en Schrijfcoach. Ik vreesde al een beetje dat Harry Webb tóch om uitleg zou vragen: Cliff Richard is het pseudoniem van Harry Webb. Pas toen Cliff Richard in 1995 geridderd werd, nam hij de naam Cliff Richard ook aan als echte naam. (Dat laatste is Wikipedia wijsheid. :-) ) En tja, de opdracht en een hanger met Cliff, het was te verleidelijk.
Ha Hadeke, Dat Cliff Richard geboren is als Harry Webb is mij bekend. Ik vroeg mij dus af of Marieke diegene is, die bezongen is door Jaques Brel. Volgens mij hebben Jaques en Cliff dit ooit samen gezongen bij de uitreiking van de Edisons of zo. Niet dat ik dit zelf weet, ik heb dit ooit gehoord van een dame die groot fan van beide zangers was.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel I-kat, maar een verhaal moet ook zonder uitleg 'staan'. Punt om mee te nemen naar een volgend verhaal. Levja: Klopt, uit jouw eerste reactie had dat eigenlijk al opgemaakt. ;-) Marieke was in dit geval een -blijkbaar passende- toevalligheid.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuke invulling van opdracht Cliffhanger ik heb helemaal niks met popmuziek maar dat maakt voor het verhaal niet uit, met het commentaar snap ik het, denk ik onderlinge geheimen, prachtig materiaal