Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 192 Verdronken

Diep in gedachten verzonken zit ik op mijn vlonder in de achtertuin na te denken over de wending die mijn leven genomen heeft sinds die grote woedeuitbarsting van vorige week, wanneer ik uit mijn ooghoek plots iets voorbij zie drijven in het troebele water.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het conflict, de woedeuitbarsting, heb je hierin al verwerkt. Goede zin om de interesse te wekken. Mss toch nog iets strakker houden? En als je evt begint met 'Na die woedeuitbarsting van vorige week, zit ik ... als ik iets ... (Je titel verraadt misschien al te veel?)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maakt het voor de rest van het verhaal wat uit waar ze zit? Anders hoef je deze info niet in de eerste zin kwijt. In gedachten verzonken en het nadenken is wat mij betreft dubbelop. Juist wat in haar ooghoeken voorbij drijft maakt nieuwsgierig. :nod: Heeft het 1 met het ander te maken anders concentreren op het ene en het andere later benoemen.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Diep in gedachten verzonken zit ik op mijn vlonder in de achtertuin na te denken over de wending die mijn leven genomen heeft sinds die grote woedeuitbarsting van vorige week, wanneer ik uit mijn ooghoek plots iets voorbij zie drijven in het troebele water.
een poging: Na de woede-uitbarsting zit ik aan de waterkant na te denken als er plots iets langs komt drijven.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het toch anders: ergens aan een publieke waterkant zitten of een kanaaltje of beekje dat achter je tuin loopt. Krijg je de eerste weken constant politiemensen over je vloer :unibrow: die je ondervragen of de buren in de gaten houden voor ze stroomopwaarts gaan zoeken. Bij herlezen is diep in gedachten verzonken en denken idd wel dubbel, zoals May schrijft. Die ooghoek kan je evt ook weglaten. ...als ik iets voorbij zie drijven in het troebele water ... Of het vanuit de ooghoek is of dat je werkelijk iets ziet, feit is dat het niet leuk is wat je te zien krijgt ... Of net wel!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De wending die het leven genomen heeft sinds vorige week intrigeert me voldoende. Woede-uitbarsting, weet ik eigenlijk niet of dat iets toevoegt, misschien wel leuk. Het heeft een psychologisch aspect waar ik van houd in een verhaal dus mij heb je. Diep in gedachte nadenken lijkt me ook dubbelop en dat er dan nog iets langs komt drijven waarvan je al weet dat het iets is wat kan verdrinken (titel) haalt de verrassing weg en lijkt me niet nodig in de beginzin.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het beeld dat je schetst aan de hand van je zin wel interessant en zou ook verder lezen. Volgens mij kan het wel korter dus als ik zo vrij mag zijn een beetje te schrappen dan zou je zoiets als dit kunnen overwegen: "Ik zit op mijn vlonder en denk na over de wending die mijn leven nam sinds die woedeuitbarsting van vorige week, als ik plots iets zie drijven in het troebele water."

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska: 'als ik plots' verbindt wat ze ziet drijven aan de woede-uitbarsting als mogelijke oorzaak dat is te vermijden: 'dan zie ik plots(eling)'

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle feedback. Het is inderdaad wel dubbelop en kan beter geschrapt worden. Schrijven = schrappen heb ik laatst gehoord! Nieuwe poging: Ik zit op mijn vlonder in de achtertuin na te denken over de wending die mijn leven genomen heeft sinds die grote woedeuitbarsting van vorige week, als ik plotseling iets voorbij zie drijven in het troebele water. Of: Na die grote woedeuitbarsting van vorige week zit ik op mijn vlonder in de achtertuin na te denken over de wending die mijn leven genomen heeft. Plotseling zie ik iets vanuit mijn ooghoek voorbij drijven in het troebele water. Maar dat zijn twee zinnen en dat is niet de opdracht. Moeilijk!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Kim, ik vind je eerste - gewijzigde - zin bij #9 de beste verbetering. :thumbsup: Die loopt lekker, daar staat alles in wat je kwijt wilt en maakt ook nieuwsgierig.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit op mijn vlonder in de achtertuin na te denken over de wending die mijn leven genomen heeft sinds die grote woedeuitbarsting van vorige week, als ik plotseling iets voorbij zie drijven in het troebele water. Goed gedaan Kim, knap! Mooi de woedeuitbarsting en het troebele water, daar word ik nieuwsgierig naar Fijne avond