Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#191 - Lentetijd

Eindelijk, daglicht lang! Lentetijd toppertje Dankzij de zon is nu Niemand meer lui Allen de tuin in nu Buitenzorgklusjestijd Maar van die pollenstorm Nies ik een bui

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah...jij ook een 'Pollenkop' :( Van dichten heb ik geen verstand maar ik heb je graag gelezen. Toppertje ben ik nog over aan het denken, dat klinkt zo fout, breezer ananas denk ik dan aan :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Janlaceur, een bui niezen vind ik grappig en goed gevonden. Dat zou je goed kunnen gebruiken in een speels kindergedicht over hooikoorts... Je nieuwe woord is een woord dat voor mij uiteenvalt in verschillende losse woorden en niet een geheel vormt. Misschien komt dat omdat het zoveel woorden bevat. Je kunt dit wel doen zo, maar dan is het alleen voor dit gedicht en geen woord dat een lezer onthoudt om voortaan te gebruiken. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Toppertje ben ik nog over aan het denken, dat klinkt zo fout, breezer ananas denk ik dan aan :D
Hoe kom jij dan in hemelsnaam bij breezer ananas terecht! :lol: Fijn om te zien dat je het desondanks toch graag gelezen hebt.

Lid sinds

6 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Greetje Dankjewel voor je opmerkingen. Mijn nieuwe woord is inderdaad een samenstelling. Voor mijn ollekebolleke metrum had ik immers een lang woord van zes lettergrepen nodig. Om de klemtonen wat natuurlijk te laten vallen, ging ik voor een samenstelling. Het is dus zoals je zegt niet echt een herbruikbaar woord geworden. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen!