Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#190 Vrijbrief

‘Lin... Linda, ben je wakker?’ Nog voordat zijn stem me bereikt, wekt de nabijheid van zijn warme lichaam me uit mijn sluimerstand. Loom draai ik me naar hem om. De geur van wijn en chloor vermengt zich met de zoete avondlucht die zacht naar binnen waait. ‘Lin, het is gebeurd’ Tim streelt vlinderlicht over mijn wang. Nu ben ik klaarwakker. ‘Wat? Met wie dan?’ Tim grijnst. ‘Met Dian. In het bubbelbad.’ We hadden het er al zo vaak over gehad. Weer eens een avontuurtje beleven. Met iemand anders. Na 15 jaar samen had dat heel opwindend geklonken. De spanning van het verleidingsspel, die eerste aanraking; we raakten er niet over uitgepraat. En toen besloten we elkaar die vrijbrief te geven. Niet omdat we niet meer van elkaar hielden, of omdat we op elkaar waren uitgekeken; integendeel. Onze relatie was stevig en gebaseerd op een rotsvast vertrouwen in elkaar. Maar nu de realiteit het plots van fantasie overneemt, weet ik even niet wat ik moet zeggen. ‘Het is toch ok?’ Vanaf zijn hoofdkussen kijkt Tim mij ietwat ongerust aan. ‘Ja, ja’ stamel ik terwijl ik me plotseling wat misselijk voel. Tim pakt mijn hand en trekt me dichter tegen zich aan. Ik zie hoe de hartstocht nog nasmeult op zijn gezicht. ‘Wil je dat ik je vertel wat er gebeurd is?’ Hij popelt en even ben ik nieuwsgierig, voel ik een vage opwinding door mijn onderbuik trekken. Toch schud ik mijn hoofd, huiverig voor zijn enthousiasme. Dan legt Tim geruststellend zijn hand in het kuiltje van mijn onderrug. Dezelfde hand die zojuist nog tussen Dian’s zonnebankbruine benen lag. Mooie Dian met haar afgetrainde lichaam... Ineens krijg ik geen adem. In paniek worstel ik me onder de verstikkende lakens vandaan. En nog voordat ik bij het toilet ben, moet ik overgeven.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantaseren en realiteit ... De vrijbrief is minder aanlokkelijk dan ze dacht als hij zo enthousiast is. Ziekmakend. Of ze zelf nog zo gretig is om er alsnog voor te gaan, betwijfel ik. 'Nu ben ik klaarwakker en ook mijn andere oog schiet open.' Een oog was al eerder open. Het klaarwakker kan wijzen op de mentale toestand, maar toch vind ik het een ietwat vreemde zin alsof je drie ogen hebt. Mss beter de constructie omdraaien? Mijn andere oog schiet open. Klaarwakker ben ik. Hopelijk blijft het rotsvaste vertrouwen standhouden ... Haar gevoelens heel goed uitgewerkt!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Marlies reactie lees je het al: Eerst het tweede oog open, dan klaarwakker. In de eerste zin is een vergelijkbaar dingetje gaande met het warme lichaam dat haar eerder wekt dan de stem, maar de stem was er het eerst. De geurtjes daarna vond ik fijn suggestief. Ook mooi was het rotsvaste vertrouwen.

Lid sinds

5 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zintuigen op scherp. In de ruimste zin van het woord. Mooie zin: De geur van wijn en chloor vermengt zich met de zoete avondlucht die zacht naar binnen waait. Nu zie ik ook de blos op zijn gezicht: Met deze zin is iets mee. Wat zie je nog meer op zijn gezicht? Je suggereert hier ook mee dat iemand jou heeft verteld dat hij een blos op zijn gezicht heeft. En dit nu ook ziet. Of dat de lezer die blos al heeft gezien. Kijk hier nog even naar. Misselijk gevoel krijgen en een opwinding in je onderbuik. Dat kan ook niet goed gaan :-) De laatste zin komt uit de lucht vallen. Het kan, maar is abrupt. Je zou haar eerst nog kunnen laten opstaan. Of, laat haar in bed kotsen. :-)

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank Janko voor je reactie en je tips! Ik heb ze verwerkt in het verhaal. Hopelijk is het nu duidelijker. En Linda redt gelukkig die wc toch nog net op tijd :)

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, ... prachtig. Ik denk dat wanneer een echtpaar er stiekem over denkt om van hun relatie een vrije relatie te maken, hun lust daarvoor als sneeuw voor de zon verdwijnt bij het lezen van jouw stukje. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij heb je de tips die je hebt gekregen goed verwerkt in je verhaal. Ik lees er nu goed doorheen en vind dat je de emoties heel goed hebt beschreven. Met plezier gelezen!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In eerlijkheid, het idee op zich al maakt me misselijk. Mij te modern -of gewoon krankzinnig- om elkaar een vrijbrief te geven om met een ander te gaan. Is hun huwelijk dan zo verzand geraakt, dat beiden hun heil moeten zoeken bij een ander? En er dan over te willen praten. Tamelijk ongewoon en ongezond. Wel aardig, dat jet het rotsvast vertrouwen zo aan het wankelen hebt gebracht.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel vlot geschreven en de emoties voelbaar. Mooie waarschuwing voor mensen die hier over nadenken. Dagdromen is leuk en spannend maar realiteit is een heel ander verhaal. Dat breng je hier perfect over :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Riny, Brenda, I-kat en Edith voor jullie reacties! Fijn dat het verhaal met de tips van de andere lezers nu duidelijker is. Wilde met dit verhaal inderdaad de nadruk leggen op de tegenstelling tussen werkelijkheid en fantasie.