#190 Vrijbrief
‘Lin... Linda, ben je wakker?’ Nog voordat zijn stem me bereikt, wekt de nabijheid van zijn warme lichaam me uit mijn sluimerstand. Loom draai ik me naar hem om. De geur van wijn en chloor vermengt zich met de zoete avondlucht die zacht naar binnen waait. ‘Lin, het is gebeurd’ Tim streelt vlinderlicht over mijn wang. Nu ben ik klaarwakker. ‘Wat? Met wie dan?’ Tim grijnst. ‘Met Dian. In het bubbelbad.’
We hadden het er al zo vaak over gehad. Weer eens een avontuurtje beleven. Met iemand anders. Na 15 jaar samen had dat heel opwindend geklonken. De spanning van het verleidingsspel, die eerste aanraking; we raakten er niet over uitgepraat. En toen besloten we elkaar die vrijbrief te geven. Niet omdat we niet meer van elkaar hielden, of omdat we op elkaar waren uitgekeken; integendeel. Onze relatie was stevig en gebaseerd op een rotsvast vertrouwen in elkaar.
Maar nu de realiteit het plots van fantasie overneemt, weet ik even niet wat ik moet zeggen. ‘Het is toch ok?’ Vanaf zijn hoofdkussen kijkt Tim mij ietwat ongerust aan. ‘Ja, ja’ stamel ik terwijl ik me plotseling wat misselijk voel. Tim pakt mijn hand en trekt me dichter tegen zich aan. Ik zie hoe de hartstocht nog nasmeult op zijn gezicht. ‘Wil je dat ik je vertel wat er gebeurd is?’ Hij popelt en even ben ik nieuwsgierig, voel ik een vage opwinding door mijn onderbuik trekken. Toch schud ik mijn hoofd, huiverig voor zijn enthousiasme. Dan legt Tim geruststellend zijn hand in het kuiltje van mijn onderrug. Dezelfde hand die zojuist nog tussen Dian’s zonnebankbruine benen lag. Mooie Dian met haar afgetrainde lichaam... Ineens krijg ik geen adem. In paniek worstel ik me onder de verstikkende lakens vandaan. En nog voordat ik bij het toilet ben, moet ik overgeven.
Fantaseren en realiteit ...
In Marlies reactie lees je
Hoi Marlie en Tilma, dank
Zintuigen op scherp. In de
Dank Janko voor je reactie en
Chantal, ... prachtig. Ik
Volgens mij heb je de tips
In eerlijkheid, het idee op
Heel vlot geschreven en de
Bedankt Riny, Brenda, I-kat