12 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid

#190 Zucht

19 april 2018 - 9:44
Zucht Het is stil. Doodstil. De klok is gestopt met tikken, de koelkast slaat niet meer aan, zelfs de haperende ventilatie heeft zijn onregelmatig gezoem opgegeven. Ik hoor alleen het geritsel van haar kleren, als ze haar arm over de stoelleuning verplaatst, als ze voorzichtig haar voet verschuift. Ik vind de verhoogde hartslag terug in haar ingehouden ademhalen, die in zuchtjes lucht op mijn gezicht kapotslaat, ook al zit ze ruim twee meter van mij vandaan. ‘Je weet het,’ constateert ze fluisterend tegen de stilte in. ‘Ja,’ bevestig ik. We zwijgen. Ik denk aan het zweet, dat mijn lichaam aangeraakt heeft. Het speeksel dat ik via haar mond geproefd moet hebben. De handen die hetzelfde lichaam op al haar plekken mochten voelen, zoals ik haar zelf ook zo vaak mocht voelen. ‘Ik houd nog steeds van je,’ probeert ze haar toenadering. Ik blijf zwijgen. Het geritsel. ‘Is het over?’ mompelt ze. Ik kijk haar aan en zucht.

6 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 april 2018 - 22:37
Ik snap het niet. Was er een triootje gaande gisteravond? Dat kan niet want het is geen open huwelijk. Of zijn het twee onafhankelijke vreemdgaan-momenten? Zo van, ik mag het wel maar zij niet. En waarom helemaal niet met een vrouw? Is dat erger? Ik kan er ook niet helemaal over uit of de 'is het over?' vraag gaat over de A-relatie of de B-relatie. Je zet me wel aan het denken. Het geritsel van de kleren vind ik het mooiste element van de scène. Dat zet de toon. 'Ik houd nog steeds van je' is ook helemaal goed.

10 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
19 april 2018 - 23:27
de sfeer en de hypocrisie mooi weergegeven wel wat vergezocht dat ze met dezelfde vrouw vreemdgaan en deze dat dan ook nog zo terloops weet te melden tijdens ... trouwens, ook een wonderlijke constatering, en wonderlijk hoe daaruit de conclusie getrokken zou moeten worden dat ze beiden met dezelfde vroiuw vreemdgaan

12 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
20 april 2018 - 19:59
Dank voor de heldere feedback. Ik heb hem nu helemaal teruggekapt tot een verhaal zonder echte clou. Ik ga nog ff peinzen. Overigens haalde Schrijvenmaar de bedoeling er wel haarfijn uit, maar ik kan me de 'geloofwaardigheidskwestie' wel voorstellen. ;-)

12 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
20 april 2018 - 20:58
Mooi geschreven, maar ik moest 'm wel drie keer lezen. Wat niet erg is, maar waarschijnlijk niet de bedoeling. "Al haar plekken" vind ik een bijzondere uitdrukking. Fijn dat je het einde open laat, daar hou ik van.

7 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
23 april 2018 - 14:31
O, ik was helemaal in het idee opgegaan dat HP zich inbeeldde dat hij/zij de vrouw waarmee zij vreemd ging voor zich zag tussen hen in, HP stelt zich voor dat hij/zij die vreemde vrouw aangeraakt via het lichaam van zijn/haar partner. Mijn kronkel kennelijk. De spanning is voelbaar, knap geschreven wat mij betreft.