Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#190 Het Avontuur

“Stilletjes op de trap, de kinderen slapen.” Wat? Een schelle trompet klonk in mijn dronken hoofd. Wat? Ze ging de trap al op. Haar jurkje omsloot haar billen strak, zo strak. Bij elke stap zag je de werking van het menselijk lichaam, het vrouwelijk lichaam, in de vervorming van de zachte kussentjes die ze de trap op droeg. Eindelijk. Het avontuur wat ik mezelf zo’n lange tijd al beloofd had kwam tot rijping. Ik deed eens een keer wat geks. “Kom je?”, fluisterde ze. Een walging overviel me, alsof haar voorstel was om seks te hebben óp de kinderen, in hun bedjes. Ik zag knuffeltjes voor me, of vragende oogjes met een zachtjes “ma - ma?”. Ik keek haar smekend aan, hopend dat ze me gerust kon stellen. Ze knikte begrijpend. “Mijn man is er niet.” Dat stelt me niet gerust, dacht ik, beschroomd. Ik liep de trap op. Het dikke tapijt zakte in onder mijn voeten. De trap maakte een bocht. “Fuck”, fluisterde ik. “Is er wat?”, vroeg ze, enigszins geïrriteerd. Ik stond stil voor een klein autootje op de bovenste trap. Natuurlijk ligt er een fucking speelgoedautootje op de trap. Ik keek haar glimlachend aan en stapte eroverheen. “Onze slaapkamer is op zolder”, fluisterde ze, terwijl ze me naar nóg een trap wees. Ze zoende me, zoals ze al een paar keer had gedaan die avond. Het was een heerlijke zoen. Het voelde alsof ik met elke trede een goede daad in mijn leven ongedaan maakte. Nu die keer dat ik mijn moeder van het vliegveld haalde, die keer dat ik mijn verjaardag skipte omdat een collega een feest gaf, die keer dat ik thuis bleef vanwege de kat van de buren, allen verloren. Ze opende de deur naar de slaapkamer. “Kom je?” Ik kwam. Wat een topavond. Dat nooit meer.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
}) Oei, met een geweten! Sommige beelden krijg ik niet helemaal mee. Zo zie ik een vrouw met kussentjes onder haar arm de trap op lopen: -Bij elke stap zag je de werking van het menselijk lichaam, het vrouwelijk lichaam, in de vervorming van de zachte kussentjes die ze de trap op droeg. - :? Ook deze alinea roept bij mij vraagtekens op: - Het voelde alsof ik met elke trede een goede daad in mijn leven ongedaan maakte. Nu die keer dat ik mijn moeder van het vliegveld haalde, die keer dat ik mijn verjaardag skipte omdat een collega een feest gaf, die keer dat ik thuis bleef vanwege de kat van de buren, allen verloren.- De laatste zinnen vind ik een klapper! :D -Dat nooit meer - mag wat mij betreft weg. Hele leuke invulling van de opdracht. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karel, ik ben het eens met de eindconclusie van May en ik heb het met veel plezier gelezen. Maar smaken verschillen, dus ik heb weer commentaar op andere dingen. "Het avontuur wat (hier 'dat' lijkt me) ik mezelf zo’n lange tijd al beloofd had kwam tot rijping."is naar mijn smaak iets te hoogdravend en "Het dikke tapijt zakte in onder mijn voeten" ... ik snap dat je iets met dat tapijt wilt, maar dat het inzakt onder je voeten vind ik een zwaktebod. De kussentjes snapte ik dan weer wel en ook de goede daden die een voor een ongedaan werden gemaakt vind ik goed bedacht. Ik ben het ook niet eens met May over de laatste zin. Je wilt m.i. vertellen dat de HP ondanks dat hij fysiek bijzonder goed aan zijn trekken is gekomen, hij de gewetenswroeging een te hoge prijs vindt. Het slot krijgt een heel andere lading als je dat weg laat. Top!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben gekomen de kussentjes krediet opmaken allemaal leuk lachend en genietend gelezen onderwerp dat naar meer smaakt en dat komt ongetwijfeld, gauw verder kijken

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig hoe de schroom blijft hangen ondanks dat hij eens gek wil doen. Het huis, de trappen, het rondslingerende speelgoed, de aanwezigheid van kinderen ... het dagdagelijkse spannend gemaakt. :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karel, de tweestrijd tussen lust en geweten heb je heel mooi weergegeven in je verhaal. 'Dat nooit meer' vind ik een prima laatste zin. En een goed contrast met de voorgaande zin. Dit geeft nogmaals die tweestrijd aan. Met plezier gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Precies waar May vraagtekens zet, heb ik ze ook. Kan het op die punten niet goed volgen. Neemt niet weg dat ik je verhaal erg goed vind. Het voelt zelfs’vies’. Met andere woorden je hebt me volledig in je verhaal meegezogen.