Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 189 - Ware Aard

De aanblik van de mooie, slapende gestalte veroorzaakte gemengde gevoelens bij hem. Hij zuchtte vanwege het onvermijdelijke; na vandaag zou alles anders zijn. Hij gespte zijn sandalen dicht en vertrok De ondergaande zon hulde de straat in een gouden gloed. Jezus genoot van dit beeld terwijl hij richting de pizzeria liep en was dankbaar voor het feit dat hij er getuige van mocht zijn. Misschien was het een teken van Pa? Drie van zijn matties stonden hem al op te wachten: Bart, André en Jakob-Minor. Ze noemden hem plagerig ‘minor’ omdat er nog een Jakob in de groep zat en hij de jongste was. “Hey dude! Hoe is-tie?” Bart hief zijn hand uitnodigend op en Jezus beantwoordde die met een klinkende high five. “Goed man, prima! Met jou ook alles kits?” “Yes, top! Heb nieuwe patta’s, kijk!” Hij trok zijn rok omhoog en showde zijn rechtervoet die gehuld was in een zandkleurige slipper. “Supercool bro”, complimenteerde Jezus hem met zijn keuze. Nadat de rest was gearriveerd liepen ze het restaurant in. De zon deed een laatste poging het duister tegen te houden, maar faalde. Na een copieuze maaltijd van pasta, pizza en rode wijn keek Jezus om zich heen. Zijn ogen hielden de blik van Judas Iskariot even vast en de intensiteit van deze woordeloze dialoog ontging de anderen. Judas sloeg als eerste zijn ogen neer en Jezus kende de reden. Er heerste een ontspannen, bijna gezapig sfeertje aan tafel. Jezus vond dit het moment voor verandering. “Hee guys, ik moet jullie iets bekennen.” Zoals altijd als Jezus sprak viel ook nu iedereen stil. Hij haalde diep adem en sprak de legendarische woorden: “Ik ben gay.” ------------------------------------------- De chaos die deze ontboezeming veroorzaakte is te zien op Leonardo da Vinci’s “Het laatste Avondmaal”

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nawoord. Bij voorbaat bied ik excuses aan aan iedereen die zich mogelijk op zijn/haar tenen getrapt voelt vanwege de keuze van mijn invalshoek. Dit verhaal is pure fantasie en ik wil niemand -eventueel- voor het hoofd stoten.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Proest, nou ik moest wel twee keer lezen om nog eens te lachen. :D . Of een gay-Jezus Bro zou zeggen daar twijfel ik aan maar vd andere kant, hij zat nog in de kast. Heerlijke invalshoek

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invalshoek! Het enige waar ik enigszins over struikelde, was het volgende: je gebruikt soms in je narratief woorden die heel erg bij de sfeer en setting van het verhaal passen, maar soms gebruik je ook bijna poëtische beschrijvingen. Deze vallen buiten de toon. Met plezier gelezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proest, nou ik moest wel twee keer lezen om nog eens te lachen. :D . Of een gay-Jezus Bro zou zeggen daar twijfel ik aan maar vd andere kant, hij zat nog in de kast. Heerlijke invalshoek
:nod: Precies dat; hij kon dat op dat moment nog prima zeggen. Fijn dat ik je hiermee aan het lachen maakte! Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invalshoek! Het enige waar ik enigszins over struikelde, was het volgende: je gebruikt soms in je narratief woorden die heel erg bij de sfeer en setting van het verhaal passen, maar soms gebruik je ook bijna poëtische beschrijvingen. Deze vallen buiten de toon. Met plezier gelezen!
Hoi Mike, Ik koos daar bewust voor omdat ik dat contrast juist wel leuk vind. Kan dat überhaupt, dat je enigszins ergens over struikelt? Naar mijn idee struikel je wel of niet :confused: Anyway, ik hoop dat je je niet bezeerde :) Bedankt voor je reactie en compliment!

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, origineel verhaal met bijpassende stijl qua woordkeus. Met een duur woord eclectisch, als in Jesus Christ Superstar. hier struikelde ik wel over 'die avond'. Overbodig, schrappen!:
De ondergaande zon hulde de straat die avond in een gouden gloed.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jan, 'die avond' kan inderdaad wel weg.want het gevoel dat ik de lezer wil geven (stilte voor de storm) blijft evengoed overeind. Fijn dat je kwam lezen en bedankt voor je reactie!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me al af wie de mooie, slapende gestalte was ... Prachtig dus, die blos verderop! Of eerder, dat neerslaan van die ogen. Mag/kan 'legendarische' in laatste weg? Of heb je er je eigen BIjbelverhaal van gemaakt?! ;) Ik vraag me af welke leeftijd de mannen hier hebben. Tegenwoordig wordt een high-five hier in België niet of nauwelijks nog gedaan, bij vijftienjarigen (mijn zoon) toch niet. Origineel verpakt, jouw story!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me al af wie de mooie, slapende gestalte was ... Prachtig dus, die blos verderop! Mag/kan 'legendarische' in laatste weg? Of heb je er je eigen Bijbelverhaal van gemaakt?! ;) Ik vraag me af welke leeftijd de mannen hier hebben. Tegenwoordig wordt een high-five hier in België niet of nauwelijks nog gedaan, bij vijftienjarigen (mijn zoon) toch niet. Origineel verpakt, jouw story!
Hallo Marlie, Ik heb nu ook een blosje op mijn wangen vanwege jouw fijne reactie, dank je wel! Tja, tegenwoordig misschien weinig high-five, maar dit gebeurde al een tijdje geleden, hè, ;). Het gebruiken van 'legendarische' is een bewuste keuze. Ik denk graag een beetje out of the box .

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is al vaker gesuggereerd dat Jezus van de mannenliefde zou zijn geweest en ik vind dat fascinerend , best aannemelijk en erg grappig hoe jij dat voor je ziet in dit komische verhaal. De straattaal is humor en had van mij nog wat meer doorgetrokken mogen worden. Het contrast waar je mee hebt willen spelen kwam bij mij niet zo over maar is natuurlijk kunstig :D

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is al vaker gesuggereerd dat Jezus van de mannenliefde zou zijn geweest en ik vind dat fascinerend , best aannemelijk en erg grappig hoe jij dat voor je ziet in dit komische verhaal. De straattaal is humor en had van mij nog wat meer doorgetrokken mogen worden. Het contrast waar je mee hebt willen spelen kwam bij mij niet zo over maar is natuurlijk kunstig :D
Leuk dat je nog kwam lezen, i-Kat! Precies wat je zegt, ik zou er ook niet van opkijken. De kerk blijkt soms over een enorme doofpot te beschikken, dus wie weet wat er allemaal in zit... Bedankt voor je fijne reactie :)