Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#189 De dikke dames

Het gezang is te hoog, vals en op geen enkel vlak in de maat. De dames schateren het tussendoor uit. Ondanks dit alles is de ondertoon toch nog klassiek te noemen, evenals de dames zelf. Het podium is eigenlijk te klein voor hun allemaal, maar het maakt ze net als altijd niets uit. Er is een dame in een rode jurk, ze strijkt een paar losse haren van haar opgestoken kapsel zwierig naar achter. Haar parelsnoer zit strak om haar dikke nek. De dame naast haar duwt haar borsten nog wat verder omhoog. De heer in de hoek kijkt ernaar, ze rollen er nog net niet uit. De twee achterste dames swingen hun brede achterwerk zo hard heen en weer waardoor de wijn over de rand van hun glazen klotst. De pianist kan het gezang van de dames nauwelijks bijhouden en ik zie paniek in zijn ogen. Zo te zien is het de nieuwe pianist. Hij heeft nog geen idee dat dit tot laat in de avond door zal gaan. Ik zie dat hij uit alle macht probeert om niet naar de te strakke, doch chique jurken van de dames te kijken. Glimlachend neem ik een slok van de wijn die vlak daarvoor al dansend door een medewerkster neer is neergezet. Uit ervaring weet ik dat de dames het over een niet al te lange tijd weer voor elkaar weten te krijgen dat iedereen mee swingt. Ook weet ik dat het gezang steeds luider zal worden en dat de glazen nog vaak tegen elkaar zullen klinken. Iedereen die bij de dikke dames komt weet dat. Behalve de nieuwe pianist dan, maar die komt er snel genoeg achter.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Brenda. Ik vind het bijna jammer dat je het dikke dames hebt genoemd, maar ik weet zeker dat ik het ook had herkent als dat er niet had bijgestaan. Je zet wat mij betreft precies de juiste sfeer neer.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijke vrolijke keuze om de dikke dames te nemen. De gezelligheid en de feeststemming spat er vanaf. Je legt wel veel uit dus misschien kun je daar nog naar kijken, vind ik zelf ook lastig dus even geen suggesties. :D

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vrolijkheid spat er van af. Gezellige boel schets je. Ik ben het met de anderen eens dat een aantal dingen korter en strakker beschreven kan, zoals de zin 'Zo te zien is het de nieuwe pianist, hij kent de dames vast nog niet lang'. Als hij nieuw is dan kent hij ze uiteraard nog niet lang, dus dat is dubbelop. Met wat aanpassingen hier en daar gaat het nog meer swingen!

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marieke, i-Kat en Karinska: bedankt voor het lezen en jullie fijne opbouwende kritiek! Ik ga ermee aan de slag. Gezien de opdracht dacht ik dat het de bedoeling was om het extra beschrijvend te maken, maar naar aanleiding van jullie reacties zie ik dat ik wat heb overdreven ;)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben bang dat ik niet veel kan toevoegen aan de bovenstaande reacties, het meeste is al gezegd. Het is een beschrijving van een situatie, al mis ik wel een verhaal of moraal. Ik moet wel toegeven dat de opdracht zich daar moeilijk voor leent. Graag gelezen!