Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#188 Sterfscène -geen schrijfcoach dit keer? Ziekte? Andere reden?

Hallo allemaal, Is het jullie ook opgevallen, dat er deze keer geen beoordeling is gegeven door een schrijfcoach of redactie lid? Ziekte? Of andere omstandigheden? Of doodeenvoudig nog te druk met het lezen en beoordelen van de wedstrijdopdracht 187? Jammer wel.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Absoluut, ben ik met je eens. En ben ik ook heel erg blij mee!!! En waardeer ik ook ontzettend... Maar toch vraag ik me af waarom niemand beoordeeld werd door één van hen. Ik bedoel. Mensen hebben problemen, ziekte, misschien zelfs zelf een sterfgeval te verwerken. Deze week in mijn kennissenkring alweer twee ernstig ziek (vorig jaar eigenlijk lopende bandwerk, juist in deze maand(en). Ik bedoel maar...

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Viel mij ook op, het hangt erg van de schrijfcoach af of je er wat mee kan. Ik heb over het algemeen veel aan de mede-sollers maar de coach kan soms net even kritischer zijn. Dat lijkt mij wel de opzet van het forum in ieder geval...Het verheugt me dat jij mee bent gaan schrijven en een kritische lezer lijkt te zijn. :thumbsup: Ik probeer dat ook wat vaker maar voel me daar niet altijd zeker bij. Dat heeft met onzekerheid over mijn eigen teksten te maken (wie ben ik om er wat van te zeggen) maar ook omdat ik niet overal over val en meer naar de grote lijnen kijk, hoe het binnenkomt of niet en waarom niet. Vooral van dat laatste kun je veel leren.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ziekte of familietoestanden zijn spelbrekers. Het is al eens gebeurd. Een redactielid bevestigde dat de betrokken coach ziek was. Leden van SOL hebben veel aan elkaar, een coach is, ik citeer i-Kat, net wat kritischer. Niet alleen op inhoud, ook op de uitwerking en stijl. Met een zekere schroom en een gevoel van onbehagen vraag ik me nu af of de coach van #189, een student van 19 of 20, zo ver is om een dergelijk kritisch oog te werpen op een schrijfopdracht van ons, oudere leden.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, ik heb wel reacties gegeven als de schrijfcoach van 188, onder de naam Liza (mijn oude forumnaam;-)) en daarna onder eigen naam. Wel minder dan gepland, inderdaad door omstandigheden! Hopelijk volgende keer meer!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat : Dat is fijn om te lezen/horen. Ik voel me namelijk vaak meer een bemoeizucht als ik "meeschrijf"en met tips aan kom. Want zoals je zelf stelt "wie ben ik om er wat van te zeggen". Het is goedbedoeld en wordt gelukkig ook in de regel zo opgevat. Dank je. En inderdaad, de schrijfcoaches kijken altijd wat kritischer naar het ingediende werk. Al moet ik zeggen, dat heel veel mede-Sollers , zoals jij je ze noemt- er ook aardig wat tijd en aandacht in steken en je (algemeen gesproken) nèt even een stapje verder helpen.