Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#188 Sterfscene

Stil keken we toe hoe de laatste tekenen van leven hem verlieten. We rilden. We hadden hem de laatste weken snel van kleur zien veranderen. Zijn frisse uiterlijk was dor geworden. Broos en gerimpeld ook. Nu deelde de eerste strenge nachtvorst de laatste klappen uit. Een voor een knapten de bladeren van de takken, totdat er slechts een kale boom overbleef.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat koos je een sprekend, mooi klein geschreven beeld voor deze opdracht. Ik zie de boom voor me, voel de kou en de stilte. Geen echte sterfscène want gelukkig, de boom blijft leven;-)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoe de eerste regel bij eerste lezing te pathetisch leest en dan door het einde eigenlijk ironisch grappig wordt.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel origineel om met iets kleins te komen en een ander deel van afscheidnemen te belichten. Ik houd van verrassing :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel in elk geval! Die eerste zin lijkt triest, een aanvaarden van. Tot je verder leest. Omdat het heel kort is, valt drie maal 'laatste' nog meer op. Laatste weken, daarvan kan je al makkelijk de voorbije weken maken.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, inderdaad, origineel. Een boom te laten sterven. Heel bijzonder. Is de opdracht meteen minder ingrijpend...

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees hier een welwillende boom, te vroeg tot bloei gekomen en vermoord door de laatste stuiptrekking van de winter. Meer woorden zijn niet nodig. Mooi! :thumbsup: