Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#187 Uittreden

30 maart 2018 - 22:27
Uittreden Nog voordat mijn lijf de grond raakt, zie ik hoe ik razendsnel omhoog schiet en afscheid neem van hen die mij het meest nabij staan. Van hen die mijn leven vergalden. Moeder, vader, mijn zus en mijn broers. Voetje voor voetje kwamen ze langzaam naar me toegeschuiveld . Mijn aangemoedigde inlevingsvermogen vormde relatief vreemden om tot waarheidsgetrouwe naasten van vlees en bloed. ‘Laat ze maar komen,’ hoorde ik de rustige stem achter me, ‘geef je over.’ Bij het steeds verder verkleinen van de cirkel bonkte mijn hart ferm en in onregelmatige slagen. Steeds sneller. Tot ik eindelijk los kon laten.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
31 maart 2018 - 9:12
Dankjewel I-kat. Willemina: die associatie had ik inderdaad. :-) De titel, het begin en het hart geven hopelijk de juiste hints.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
31 maart 2018 - 13:23
Hadeke: heeft de titel met je portret te maken, de tekst bevestigt dat niet Willemina: familieopstelling doet mij ook aan denken Ik wil niet proberen het met logica te begrijpen, wel met gevoel, met zijn

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
31 maart 2018 - 14:24
Hmmm. Toch maar een kleine aanpassing doorgevoerd. Peter bracht me aan het twijfelen, waarvoor dank.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 maart 2018 - 14:28
Hallo Hadeke, de familie-opstelling is ook wat ik lees. Ik raak in de war door het gebruik van vt en tt door elkaar. Misschien wordt het duidelijker door het gebruik van witregels. Mijn hersens kraken bijna mijn beeldscherm, zo hard. En ik laat ze graag kraken want dit verhaal is te mooi van sfeer.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 maart 2018 - 14:57
Helpt een andere titel?
Ik vind de titel heel pakkend, het dekt de lading. Het loslaten. Ook mooi omdat het de vergankelijkheid (van relaties) verwoordt.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 maart 2018 - 19:58
Hoi Hadeke, hoe mooi is dit! Lezen en herlezen én je hints in #3 hielpen mij op weg, maar ik was al getroffen door de sfeer. Weet ook niet of je titel is gewijzigd (als ik nu #7 en #9 zie), ik zou deze zo laten. Met genoegen gelezen (en herlezen)!

5 april 2018 - 14:19
Boeiend stuk, waarin je de lezer meteen meeneemt tot de kern van de situatie. (Ik vat het zo op): HP sterft, de band met de familie is niet om naar huis te schrijven -vandaar die relatief vreemden. De onwil van de HP om ze nader te komen -of liever andersom- en dan het bevrijdende gevoel. Wel eenzaam, maar toch bevrijding. Mooie passende titel, die uitnodigt tot lezen.