Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 187 Het is niet zijn broer

Om beurten lezen we een vraag. Wie een fout antwoord geeft, trekt iets uit. Vraag één: welke kleur heeft de tong van een giraf? Op één na hebben we het fout. Vijf schoenen uit. Wat is de hoofdstad van Bonaire? Nu staan ze allemaal op kousenvoeten. Vraag drie: hoe lang is een Chinees? ‘Dat ligt aan de Chinees,’ zeg ik verstoord. ‘Schoen uit!’ roepen de anderen. ‘Hoezo?’ vraag ik. ‘Niet Hoe Zo’ lachen ze. ‘Hij heet Hoe Lang!’ Ik trek mijn trui uit, want ik heb gaten in mijn sokken...

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verdraaid, Annetteke, ik had je vorige gelezen! Je hebt zinnen veranderd. Ik vond het nochtans grappig. (Vond ik beter aansluiten, aangezien de gaten hp er toe brengen de trui uit te trekken.) Nu, deze vind ik ook wel goed, je haalt er maar mooi die oude grap bij! :nod: Misschien toch terugplaatsen, onder elkaar dan?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annetteke, Grappige invulling! Jammer dat het maar 99 woorden mogen zijn, hoe meer verkeerde antwoorden, hoe spannender... :o Een kleinigheidje; in de eerste paar regels gaat het over 'we', dan opeens staan 'ze' allemaal op kousevoeten.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, Ik snap de logica van 'op een na goed' en 'Vijf schoenen uit' niet. Verder vind ik het wel vermakelijk, dankzij de laatste zin. :)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ton Badhemd: 'We' is inclusief 'ik'. Uit het feit dat 'ze' een paar regels later allemaal op kousenvoeten staan kun je concluderen dat 'ik' 2x het goede antwoord gaf. @ Willemina: 'op één na hadden we het goed' betekent dus: iedereen had het fout, behalve 'ik'. Dit alles is een kwestie van zoveel mogelijk feiten (ver)stoppen in maar 99 woorden :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Wie een fout antwoord geeft, trekt iets uit. Vraag één: welke kleur heeft de tong van een giraf? Op één na hebben we het goed. Vijf schoenen uit.' Bij herlezen ben ik in de war, of werd er verkeerd geredeneerd. Op één na hebben we het goed, dit wil zeggen, er is er één fout. Dan is er toch maar één iemand die de schoen uit moet? Volgens mij heeft Willemina wel gelijk!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Annetteke, Dank voor je toelichting in #8; ik zie het nu zoals jij bedoelde. Verwarrend, die spelregel. Ik lees en herlees nu ook die eerste passage n.a.v. Willemina en Marlie, volgens mij heeft Willemina inderdaad gelijk.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, inderdaad, jullie hebben volkomen gelijk! Dat noemen ze nu een denkfout. Ik ga het veranderen!