Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#187 Het echte leven

Eigenlijk wil ik er niet aan meewerken, maar uit beleefdheid doe ik het toch. Daar sta ik, bovenop een bureau midden in het kantoor in mijn dierbare middagpauze. Op de grond staan de stagiaires, giechelend met hun schoeisel in een cirkel tegen elkaar aangedrukt ‘omdat het zo leuk is voor de foto’. Een paar keer klikken, klaar. ‘Vergeet naast alle drukte rond de likes en reacties niet te genieten van jullie aankopen. Het leven is nog mooier als je in het echt ziet wat je hebt’. Ze kijken me aan, ik loop naar buiten met mijn appel.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het een metafoor voor iets? En waar komt die appel ineens vandaan? Het schuurt overigens een beetje dat zowel jij als de stagiaires 'dan' staan. En waarom zijn het stagiaires? En wat hebben ze gekocht? En waar? Ik zit met allemaal vragen. Wil je het uitwerken tot een lang kort verhaal waarin de hoofdpersoon op appeldieet is en zich almaar bedreigd voelt door stagiaires, maar steeds passief-agressief blijft en uiteindelijk het gehele kantoorgebouw in de as legt? Er hoeven van mij dan niet per se meer sloffen (of ander schoeisel) in voor te komen.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha generatiekloof, ik vat het. Doordat de HP er bij gaat staan komt ze me zwak over. Had liever gezien dat ze hoofdschuddend toekeek met haar appeltje. :D

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Nancy: dank je wel! @ Tilma en i-Kat: bedankt voor jullie reacties, het heeft me aan het denken gezet. Ik heb het geschreven met de bedoeling de HP degene te laten zijn die de foto's van de jongere generatie dames maakt, maar na de reactie van i-Kat begreep ik dat je dit inderdaad ook anders kunt interpreteren ;) Uiteindelijk kijkt ze dus ook hoofdschuddend toe, maar maakt wel de foto zoals zij dat van haar hebben gevraagd vanaf haar bureau. Ik heb het eten van de appel, buiten in de pauze, erin verwerkt omdat dat voor mij meer een moment is in het 'echte leven' in plaats van die pauze te gebruiken om likes en reacties op social media te verzamelen. Nogmaals dank voor jullie reacties, ik ga het denk ik nog eens herschrijven.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Waarom zou je het veranderen? Het is jouw verhaal. De appel was voor mij wel duidelijk. Twee keer dan viel mij ook op.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Brenda, Mooi weergegeven contrast tussen de HP en de stagiaires! Ik voel met haar mee. Fijn trouwens dat je weer meedoet, ik heb je gemist!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja: bedankt voor je reactie. Fijn dat de appel voor jou duidelijk was! Ton: dank voor je mooie reactie. Ik had inderdaad even een pauze. De inspiratie was even wat minder, evenals de tijd door drukte met andere dingen. Gelukkig begon het weer te kriebelen en vind ik het leuk om ook jullie verhalen weer te lezen! ;)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
appel vind ik hier het mooiste woord, staat voor wereld van symboliek, in deze tijd uitgebreid met gezond leven stagiaires maken cultuurschok door, ik denk niet dat zij iets begrijpen van de afscheidszin, die daarom niet minder klopt stagiaires kopen toch niks?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie PeterFP. Ik vraag me ook af of de stagiaires het begrijpen, maar desondanks voelde de HP zich genoodzaakt het te zeggen ;)