Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 187 Luser – de club voor Sokkels

“Doe het dan! Je durft zeker niet, hè?”. De vijf sokkels dagen haar uit. Ze aarzelt, vanwege haar schoeisel, maar ze wil niet weer de kous op haar kop krijgen. En ze wil ook dolgraag clublid worden. De kat miauwt naar haar. Ondanks haar angst klimt ze de boom in. Ze pakt hem - zonder handschoenen - in zijn nekvel. Hoewel ze zich wat katterig voelt klautert ze vlug naar beneden, waar ze vol trots haar buit toont. “Ha, jullie helden op sokken! Jullie dachten dat ik niet durfde? Mooi wel!”. “Onze nieuwe Pantoffelheld”, roepen de vijf, vol ontzag.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Inderdaad een pakkende eerste zin en een fijn verhaal Karinska. Grappig hoe je met spreekwoorden en uitdrukkingen in 99w een verhaal hebt gemaakt. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitdaging aangegaan en een held geworden., Het zou misschien nog meer pakken als je het allereerste weglaat en het verhaal instapt met 'Je durft zeker niet, hè? ' De vijf sokkels dagen haar uit. (en verder met je verhaal - wij als lezers ontdekken verderop wat ze moet doen) Leuk verhaal!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitdaging aangegaan en een held geworden., Het zou misschien nog meer pakken als je het allereerste weglaat en het verhaal instapt met 'Je durft zeker niet, hè? ' De vijf sokkels dagen haar uit. (en verder met je verhaal - wij als lezers ontdekken verderop wat ze moet doen) Leuk verhaal!
Hoi 'leeghoofd', Je suggestie is het inderdaad het overwegen waard. Voor nu bedankt voor je reactie; fijn dat je het ook leuk vindt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sokkels, kousen, sokken en pantoffels; het duizelt me, maar wat een heerlijk ultrakort verhaal! Goed gedaan!
Hallo Edwin, :D Bedankt voor je compliment!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, die spreekwoorden! Goed gevonden en graag gelezen.
Hey I-Kat, wat leuk om je weer iets van je te horen! Bedankt en graag geschreven.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, leuk verhaal, maar ook origineel hoe je met de opdracht omgaat; niet het kringetje maar de sokken/sloffen centraal stellen, incl. woordspelingen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, leuk verhaal, maar ook origineel hoe je met de opdracht omgaat; niet het kringetje maar de sokken/sloffen centraal stellen, incl. woordspelingen. :thumbsup:
Hoi Ton, Ik ben blij dat je het leuk vond en bedankt voor je complimenten! Door de sokken en sloffen borrelden die woordspelingen omhoog en dat vond ik wel een mooi uitgangspunt om te gebruiken. Het kringetje staat in feite symbool voor het clubje, en daarmee is het cirkeltje rond :nod: :D

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Club voor Sokkels. Alleen al vanwege de titel vond ik het leuk. De rest van je verhaal ook graag gelezen!
Hallo Annette, :o In mijn hoofd ontstond een verhaal over een clubje voor sukkels (losers), vanwege de associatie die ik had met de woordspelingen. Vanwege de sokken heb ik de U en de O omgewisseld en zo ontstond de titel. Fijn dat het je triggerde om te komen lezen. Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska. Grappig dat je hierboven het uitlegt. Ik heb het op die wijze begrepen. Sokkels blijft me intrigeren, ken het alleen als 'zuil'. Fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska. Grappig dat je hierboven het uitlegt. Ik heb het op die wijze begrepen. Sokkels blijft me intrigeren, ken het alleen als 'zuil'. Fijne avond.
Mw. Marie, dat is mijn valkuil: de neiging om soms (te) veel uit te leggen :o . Leuk dat het woord je blijft intrigeren en bedankt voor je reactie.