Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht # 186- Zeerijm

Schrijfopdracht # 186 – Zeerijm Zee zee zee zeerijm – wat doe je me aan zo heerlijk op het natte zand te gaan met ribbels van de golven wind in mijn haar Zee zee zee - mijn gedachten gaan naar lang gelee naar het zien van het werk van Paul Klee sim’ple lijnen - vrolijke kleuren het mag toch niet gebeuren dat iemand ooit weer treurig wordt Golven golven - golven hier op zee neem mijn gedachten mee naar Senecio, die leuke kop van Paul Klee de rode ballon, de zonnen en nog meer laat iedereen stralen

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Paul Klee kende ik nog niet, nu wel dank zij jou en Google! Je hebt hem mooi verwerkt in je gedicht, een gedicht dat past bij dit jaargetijde en oproept tot vrolijkheid! Graag gelezen!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo simpel die drie keer dat woord, maar wel effectief. De herhaling van de ee's in combinatie met de herhaling van de woorden geeft een sterke structuur aan je gedicht. Je hebt hem mooi kort gehouden, zodat het niet gaat vervelen. Paul Klee kende ik niet, dus ik ben over hem gaan lezen. Ben je op hem gekomen door de ee of kende je hem al? Ik heb het gevoel in dit gedicht dat je zoals een kind schildert op gevoel met de ee's, wat past bij Paul Klee die inspiratie haalde uit kindertekeningen.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Weer geweldig gedaan, Riny. Ik heb Klee ook ergens genoemd. Nee, niet op SO. Misschien was hij een inspiratiebron voor Mondriaan.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ton, ... jouw reactie maakt me vrolijk, dankjewel. Ja, die Paul Klee, fijn dat je 'm gevonden hebt.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Odille, ... een opdracht van jou waarvan ik dacht: wat moet ik ermee. In gedachten mompelde ik: zee zee zee Paul Klee en opeens wist ik het. Ik dacht terug aan een themareisje naar Duitsland. Daar ontmoette ik hem in het 'Von der Heydt Museum' in Wuppertal op 12-04-12; in zijn schilderijen uiteraard. Het boekje: 'Der Blaue Reiter', was snel gekocht. Het kassabonnetje zit er nog in. Het heeft me, dankzij jou weer gezellige uurtjes bezorgd. Ik ben heel blij met je reactie, dankjewel.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nel, ... dank voor je reactie. Ben ik blij mee en ook leuk dat je de rode ballon kent. Ik word zo vrolijk van die man.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Nancy, ... leuk compliment van jou. Dankjewel, ik zal eens vaker zijn afbeeldingen bekijken.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ... dank voor je compliment. Zij waren wel leeftijdgenoten, scheelden zo'n twintig jaar. Mondriaan werkte met grotere vlakken dan Klee. Er valt nog heel wat te ontdekken, Tja.