Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#186 - Aan zee

Waarom kijken die twee zo gedwee naar de deinende zee? Zien ze schepen Zien ze vissen? Huilt er heimwee Kwelt het missen? Of verbeeldt deze dichter alleen een poëtisch cliché? Waarom vliegen twee meeuwen Zo tevree boven de golvende zee? Buiken ze uit na een hemels diner Of zijn deze meeuwen alleen een beetje blasé? Waarom springen bouviers zo speels op het strand langs de zee? Is het blijheid over vrijheid? of is deze dans slechts een hoezee voor het winnen van een trofee? Waarom lig ik alleen in het duin bij de zee? Droom ik van ted’re soirees of treur ik eenzaam om alles wat is passé? @Nel Goudriaan 23 maart 2018

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nel hoe heerlijk om je al dichtend af te vragen of ‘je’ de dingen echt ziet zoals ze zijn of dat je het door de dichtbril ziet. Wat een vondst. Knap.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy en Schrijvenmaar, bedankt! Misschien sleutel ik nog aan het laatste couplet of ik laat het helemaal weg. Ben nog niet tevreden maar weet even niet hoe ik het kan aanpassen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, prima suggestie, Nancy. Jij bent een hondenkenner, ik niet. En er (wachtend bij de kapper) een nieuw couplet bijgeschreven.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi mijmerend en niet op de lachspieren werkend zoals andere resultaten. De terugkerende vraag is daar denk ik aan bijdragend, waardoor het wat filosofisch wordt.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je mooie reactie, Odile. Een fijne en inspirerende opdracht. (Het couplet over de bouvier heb ik herschreven)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fijn gedicht. Filosofisch en melancholisch, ik ga er zelf ook van nadenken of wat ik zie wel is wat het is. De eerste twee coupletten zijn met twee (personen?) en twee meeuwen. Daarna een bouvier en vervolgens de ik-persoon alleen. Ik zou bijna van die bouvier ook een setje maken, om de eenzaamheid van de ik-persoon nog verder uit te vergroten/schrijnender te maken. Groetjes,Nicole

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, zo goed te lezen hoe jij je als dichteres ontwikkelt. Mooie beelden: Huilt er heimwee Kwelt het missen? Buiken ze uit na een hemels diner

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fijn gedicht. Filosofisch en melancholisch, ik ga er zelf ook van nadenken of wat ik zie wel is wat het is. De eerste twee coupletten zijn met twee (personen?) en twee meeuwen. Daarna een bouvier en vervolgens de ik-persoon alleen. Ik zou bijna van die bouvier ook een setje maken, om de eenzaamheid van de ik-persoon nog verder uit te vergroten/schrijnender te maken. Groetjes,Nicole
Nicole, Dank je waardering en je feedback. Mooie interpretatie. Ik heb je advies gevolgd en er meer bouviers van gemaakt.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, zo goed te lezen hoe jij je als dichteres ontwikkelt. Mooie beelden: Huilt er heimwee Kwelt het missen? Buiken ze uit na een hemels diner
Mili, wat een mooi compliment! Fijn dat je bovenstaande beelden eruit haalde.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie levensvragen, mooie eenzaamheid. De afstand is zo goed voelbaar. We hadden bijna dezelfde rijmwoorden. En ik had werkelijk jouw bijdrage niet gelezen. Opzettelijk heb ik niets gelezen voordat ik zelf inzond. Een mens laat zich te gauw beïnvloeden.