Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#186 Niet mee naar zee

Ik wil niet mee Aan zee word ik wee Daar waait een lucht Waar ik liefst voor vlucht Bij opa drinken we thee Daarom moet ik mee Opa huurt er een huis ‘t Is zijn tweede thuis We vertrekken om tien voor twee Met de blauwe tram naar zee Mammie heeft een tas met brood De limonade is grenadine rood Opa doet lekker mee Hij heeft een goed idee Rond het kasteel van zand Een diepe gracht, met de hand Na een uur of twee Ga ik liggen, voel me wee In de schaduw van de stoel Afkoelen is mijn doel Ik droom van een fee Die neemt mij zachtjes mee Opa plaatst een vlag Dan is het bouwwerk af Ik word wakker voor de thee Met een zandkoekje of twee Gaan we al naar huis? Voor mij is het hier niet pluis Ik moet nodig naar de plee Dat krijg je ooit aan zee Ga ik plassen in de golven Wordt mijn broek bedolven Met een duppie mee In de rij voor de wc In de koelte van een muur Zit ik wel een uur Een jongen roept hé! Doe je met ons mee? Ballen met je voeten Opa krijgt de groeten Voor het doel ik glee Voet in glas, een snee Bloeden als een rund Is niet wat men mij gunt De strandwacht aan zee Geeft een pleister mee Terug naar opa’s stoel Met een schuldgevoel Mammie zoekt je al een uur of twee Een ding is zeker: niet in zee Een plons in het water Stel ik uit tot later De vloed komt uit de zee Op huis aan, ga je mee? De stoelen worden ingeklapt Mijn snee is opgelapt Opa blijft in zijn huis bij zee De volgende keer ga ik echt niet mee.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Peter, ... ongelooflijk, jij bent niet te stuiten. Het mooie is, dat er ook nog verhaal in zit. Het lijkt wel of je door kunt gaan tot morgenvroeg. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
In gedachten ben ik wel bezig. #2 Denk dat ik wel gebruik zal maken van dichterlijke vrijheid!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een ervaring voor het joch. Niet willen gaan om de lucht, verplicht mee moeten, en zandkastelen bouwen. En die plee, dat is me altijd wat! Aangename rijmelarij Peter, zoals Odile het zegt, het eindeloze van een voor hp dag vol ergernissen! Een genot om te lezen! (Gezien de opdracht eindigt met de mogelijkheid ook een ander woord te kiezen, opteer ik daarvoor. Dus, Riny, inspiratie kan opborrelen bij een ander woord!)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili: meanderend, leuk getroffen besef ik, precies zoals het ging, HP kon geen lekkere plek vinden

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Peter, prachtige invulling, met een heerlijke stranddag (hoewel; die snee...?). Mooi nostalgisch element; de blauwe tram! Hij reed bij ons langs het huis, maar ik sliep er doorheen. Genoten!