Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#185 Als de hel bevriest

Als de hel bevriest bij ‘t ontwaken van de dag bloedheet koudzweet stolt angstdroom geen nachtmerrie blijkt opdoemt als realiteit

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, zwaar, maar waar invoelbaar. Ik lees bij feedback elders dat witregel niet hoeft/mag bij tanka's

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfoe Stella, wat een gedicht, zeg! Mooi ritme, mooie beelden, maar wel somber en zwaarmoedig; tenminste zo zie ik het einde. Maar als gedicht, ik zei het al; MOOI!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zag 'm ook al op de ukv pagina (of was het bij jouzelf?). Indrukwekkend vind ik deze. Vooral de derde zin vind ik een juweel.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Cora, dank je, ik heb de witregel weggehaald. @ Ton Badhemd: Je ziet het goed, het is een somber natuurkundig verschijnsel, deze tanka. Ik schud het nog even van me af voor ik me stort in al het vrolijke lentegeweld van de tanka's die ik hier zoal voorbij zie komen. @ Mechtilde: Dank je voor je compliment. Ik had een beeld en ik had het ritme van de tanka als opdracht. Deze combinatie levert werk op, maar die derde zin rolde als vanzelf op mijn beeldscherm.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Nancy, dat kan geregeld worden. Dank voor deze stimulans! @ Marceline: Dank je wel, ook voor je :thumbsup: !

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Schrijvenmaar: Ik denk dat het interpretabel is als natuurbeschrijving. Dank je voor je compliment. @ Darkvalley en Levina: Van jullie reacties word ik heel blij, dank.