Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#185 Zon

16 maart 2018 - 1:56
De zon schijnt altijd ook al is ze niet zichtbaar houd je daaraan vast als schijnen te lang wegblijft probeer dan zelf te stralen (Waar kan ik de ultra korte verhalen vinden?)

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 maart 2018 - 12:21
Beste Tja, je hebt een gedicht geschreven dat beschouwend is (daar vraagt de tanka ook om) maar volgens de regels is de beschouwing te lang... Ja, ze zijn streng, de regels. De vraag is natuurlijk wat jij wilt: dit schrijven of het aanpassen en er een tanka van maken. In het laatste geval 'moet' je regel 2 en 3 veranderen in een natuurbeschrijving. Maar jij schrijft het, dus jij mag kiezen ;-) Schrijf ze, Greetje Kruidhof

16 maart 2018 - 12:31
Het mag dan niet aan de regels van de tanka voldoen, maar ik ben zo vrij dit wel erg mooi te vinden. Het vers biedt troost voor mensen met verdriet en zorgen, geeft hoop, vertrouwen en steun. Een vers met meerwaarde. Eentje om te bewaren voor moeilijke tijden.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
16 maart 2018 - 17:43
Hoi Tja, helemaal goud, jouw boodschap! Van harte mee eens, een wijs vers! En al is het misschien officieel geen tanka, zoals Greetje zegt; jij schrijft, en ik ben daar blij mee! :thumbsup:

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
17 maart 2018 - 0:40
Fijn dat het toch iets oproept. Ik heb altijd moeite met de regels, coach. Dus laat ik het maar zo.