Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#185 Beter

Zacht geknabbel zoemt een zoemtoon, knappen takken tussen ruisend blad Hoi poes eet weer! Koelkast klust storm, en binnen donkert rust

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Elysevdr, Intrigerend, die zoemtoon. Kan van bijen wezen (je schrijft ook over knappende takken dus je moet buiten zijn?) maar die kan ook van de koelkast wezen. De zin 'koelkast klust storm' houdt mij ook bezig: oude koelkasten kunnen idd zo'n lawaai maken en het klussen allitereert mooi, maar de combinatie zie ik niet helemaal voor me. Volgens mij kun je hier een prachtige tanka van maken als je nog wat preciezer formuleert: in een gedicht kan die dubbelheid van het zoemen heel goed, in een natuurbeschrijving roept het ook verwarring op. Wat ziet en hoort de schrijver echt? Ik zou doorschrijven! Da tkun je wel ;-) Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste drie zinnen, oersterk. Waanzinnig beeld zet je daar neer. De beschouwing die begint met hoi, breekt voor mij het beeld. De koelkast maakt het wel weer goed. :) Leuk dat je het gezoem uit de natuur verbind naar de menselijke beschouwing aan het einde.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, ... de zoemende insecten en de knappende takken tussen ruisend blad, kan ik volgen. Hoi poes eet weer - de natuur herstelt zich De koelkast klust storm - hij is zo oud, je kunt niet meer op hem rekenen; het voedsel is langzaam aan het bederven - het geeft zich over, vandaar die rust. Pfft was met dat even denken. Bijzonder gedaan, Elyse. :nod:

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals gezegd: er gebeurt veel! Maar wat gebeurt er nu eigenlijk? Daar ben ik nog niet helemaal over uit, maar dat kan natuurlijk helemaal de bedoeling zijn (vermoed ik..) Het mooiste heb je wat mij betreft tot het eind bewaart: 'binnen donkert rust' -> om van donker een werkwoord te maken is geweldig! 'Koelkast klust storm' vind ik echt een tongbreker :/, en ik begrijp em ook niet!