Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 185 : Volmaakt

Ruisende bomen zonsondergang kleurt de lucht zacht kwaakt een kikker. Schoonheid vult mijn gedachten geluk overspoelt mijn gemoed

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie tanka. Het heeft iets van eenvoud en diepte en stille schoonheid, wat leidt tot verwondering. Mooi ook die combinatie op het eind van 'gedachten' en 'gemoed' (y)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erik Jan de Bruijn: Dank voor je complimenteuze beoordeling! Je hebt de inhoud goed aangevoeld. Ik heb het zelf zo mogen ervaren, enkele jaren geleden te voet naar het voormalig kamp Westerbork -en ik was inderdaad verbaasd, dat het zo'n groot geluksgevoel op riep...

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Edith, een lieflijk beeld, de natuur in jouw tanka. Wat fijn als je de natuur zo mag ervaren! Mocht je nog willen schaven: de witregel mag weg, die hoort niet in een tanka. En in de laatste regel vind ik de oe-klank heel mooi, maar het woord gemoed wat minder... Is dat niet heel ouderwets? Of voel ik dat verkeerd aan? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
poëzie coach Greetje Kruidhof : Dank voor je compliment! Wat betreft de witregel : daar twijfelde ik zelf ook. Ik las hier en daar op internet en vond op poëzieverrijkt.nl (durf geen url te vermelden) de tanka (van literator Robin Kerkhof) met witregel, dus ik dacht, dat het toegestaan was. Niet dus. Bedankt, zal ik veranderen. Gemoed. Och, ja, ouderwets. Ik ben misschien wat ouderwets (van binnen).. Ik vond het beter bij de bewondering van de natuur passen, vandaar.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley : Mijmeren, ja... Wat fijn, dat je er in mee kunt gaan. Hartelijk dank voor je beoordeling.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton Badhemd: Geweldig bedankt. Fijn, dat je het zo inlevend aanvoelt en beleeft, dat je zelfs de titel erin terug vindt.