Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#185 Tanka´s zintuigen

Leuk om mee bezig te zijn! Teder geprikkel in zowel oren als neus een zucht op mijn huid ik proef de zon in de lucht en weet ik ben de lente Wolken vliegen steeds gesluierd achter elkaar altijd met wind mee wat fijn toch om te weten dat daarboven de zon schijnt Zoveel kleuren groen en nog veel meer geuren zoet komen naar me toe ik laat me steeds verrassen had het zelf nooit zo bedacht

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Imke83, leuk om deze tanka's van jou te lezen! De tweede tanka vind ik het beste omdat je daar in de eerste drie zinnen echt alleen natuur beschrijft en pas daarna de ommekeer naar jouw gedachten. Je hebt de natuur daar ook heel beeldend verwoord, ik zie de wolken gaan. Mocht je nog willen schaven: probeer echt in de eerste drie regels alleen te noteren wat je hoort, ziet etc. Geen woordjes als 'mijn' huid of 'me' daar... Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je reactie en tips Greetje! Bij de zin "komen naar me toe" twijfelde ik al of het wel of niet een omschrijving van de natuur was, net als "een zucht op mijn huid". Ik dacht dat het wel klopte omdat het puur omschrijvingen waren van observaties, zonder de ervaring of emotie erbij. Ik moet dus wat strenger zijn in de splitsing! :)